Norėjo sukurti kažką prasmingo ir sveiko
Pirmojo prekės ženklo Europoje, siūlančio tokią didelę avinžirnių skonių pasiūlą, įkūrėjas Rokas Balinskas pasakoja, kad maisto produktų sektoriuje dirba jau beveik 10 metų, bet kelias iki nuosavo verslo buvo ilgas ir įvairialypis.
„Esu 10 metų gyvenęs Anglijoje, dirbau imtynių treneriu. Taip pat rūpinausi daug įžymių ir įtakingų žmonių apsauga, ne ką mažiau įdomi patirtis buvo saugoti Brazilijos, Čilės futbolo rinktines. Tačiau, kaip ir daugumai emigrantų, visgi norėjosi grįžti į Lietuvą ir savo šalyje sukurti kažką prasmingesnio, palankesnio sveikatai. Grįžęs išbandžiau save ir vadybininko pozicijoje, 7 metus dirbau riešutų didmenos sektoriuje, skraidžiau po įvairias parodas. Dirbome su Olandija, Vokietija, Ispanija ir kitomis daugiausia Vakarų šalimis. Galiausiai ryžausi verslą pradėti pats“, – savo istorija dalijasi pašnekovas.
Pradėti verslą būtent sveikų užkandžių gamybos ir pardavimo srityje, kaip pasakoja verslininkas, paskatino šeimos įpročiai ir vis labiau įsitvirtinanti sveikatingumo banga.
„Mūsų šeima visada mėgo kokybišką ir skanų maistą. Iš pradžių dirbome ties kitu projektu, kurio metu paragavę sausai skrudintų avinžirnių ir sužinoję jo gausias maistines savybes, susidomėjome, ar galima dar kaip nors juos pagardinti, kad šie taptų patrauklesni savo skoniu. Radome kažką panašaus, ką įsivaizdavome, bet norėjome ištobulinti receptūras, kurios atitiktų palankesnio sveikatai užkandį. Ėmėme sausai skrudinti ir pritaikėme labai ploną pagardo sluoksnį. Taip prieš kiek daugiau nei metus gimė „Roundooze“.
Sąmoningėjant visuomenei atsiranda vis daugiau vartotojų, kurie renkasi maistą, turintį daugiau naudingos maistinės vertės, tad poreikis tikrai buvo, yra ir tik didės. Taip pat tuo metu, kai kūrėme sprendimą, norėjome, kad jis būtų pritaikytas ir žmonėms, netoleruojantiems laktozės, glitimo, ar alergiškų riešutams“, – sako pašnekovas.
Per ne pilnus metus – sparti plėtra
R. Balinskas pasakoja, kad šiuo metu verslą sėkmingai plėtoja ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje bei Kanadoje. Šiose šalyse jau daugiau kaip pusę metų sėkmingai platinama įmonės produkcija. „Vieni partneriai susirado mus patys, atvyko į Lietuvą sužinoti plačiau apie bendradarbiavimo galimybes, kiti – buvo pažįstami iš įvairių pasaulio maisto parodų, kuriose dalyvavome. Pirmiausia užsienio vartotojų akį patraukia išskirtinė pakuotė, kuri, beje, yra laimėjusi 2022 metų pasaulio pakuočių dizaino konkurse „A' Design Award Winner for Packaging“ bronzos apdovanojimą, o tada, susigundę išbandyti produktą, ateina jo nusipirkti dar kartą jau dėl skonio unikalumo. Taip iš „lūpų į lūpas“ vis daugėja tų, kurie nori platinti savo šalyse“, – pasakoja R. Balinskas.
Dabar komandoje dirba 7 žmonės ir bendradarbiaujama su 12 pastovių įmonių. Avinžirniai produkcijai kruopščiai renkami iš tam tikro Turkijos regiono, kur auga tik atitinkamos rūšies avinžirniai. Dalis produkcijos gaminama Lietuvoje.
„Pasitelkiame unikalią sauso skrudinimo 45 dienų gamybos technologiją, kurioje nenaudojame
jokių riebalų ar aliejų, tik vandenį, orą ir ugnį. Šio proceso metu avinžirniai tampa švelnios riešutinės tekstūros, o ant jų liejame pagardus“, – pasakoja verslininkas.
Verslo pradžioje – nemažai skepsio, dabar planuose – tik plėtra
Kol kas didžiausiu iššūkiu verslininkas įvardija pačioje verslo pradžioje buvusią užduotį įtikinti pirkėjus bei kitus partnerius, kuo sukurta sveiko užkandžio idėja yra gera.
„Visgi turime pripažinti, kad avinžinrniai nėra lietuviui įprastas produktas. Pamenu, iš pradžių daug kas sakė: „Pardavinėsit, avinžirnius? Kas juos pirks?”. Dabar dauguma, kai paragauja ir mato visą mūsų šeimos nuoširdų pristatymą, stebisi, kaip mums viskas taip gerai pavyko. Mes esame pozityvūs žmonės. Jei dalyvaujame renginiuose, prie visų ragaujančių randame tinkamą priėjimą – nuo vaikų iki senjorų“, – patirtimi dalijasi R. Balinskas.
Dar vienas pastarojo meto iššūkių – užtikrintai įgyvendinti plėtros planus, kurių kol kas numatyta išties daug.
„Uždirbti nuosavų lėšų visoms būtinosioms išlaidoms ir dar pakankamai atidėti plėtrai tikrai kol kas nepavyksta, kadangi verslas dar labai jaunas. Tačiau esu to požiūrio, kad investuoti į plėtrą būtina, ypač, kai matome augančią paklausą. Tuo tikslu nepabijojau skolintis papildomai, nes tvirtai tikiu ir žinau, dėl ko tą darau. Visgi susidūriau su problema, kad jaunam verslui pasiskolinti pinigų nėra lengva. Turi parodyti geras finansines ataskaitas vos tik pradėjęs vystyti verslą. Laimei, išeičių tikrai yra. Štai kreipėmės į „Finbee Verslui“, jie giliau pažiūrėjo į mūsų idėją ir ja patikėjo, kaip ir mes patys. Paskolintas lėšas jau investavome į naujo skonio gamybą ir į ženklo marketingą“, – dalijasi R. Balinskas.
Jis priduria, kad artimiausiuose planuose padaryti „Roundooze“ dar labiau žinomu ir pasiekiamu prekės ženklu visiems norintiems. „Sulaukiame vis daugiau užklausų socialiniuose tinkluose, žmonės teiraujasi, kur rasti mūsų produkcijos. Tai skatina pažingsniui augti vis tvirčiau ir tobulinti mūsų siūlomus skonius, ką tikrai užtikrintai ir darome“, – pasakoja įmonės vadovas.