Organizacijos tikslas nusako viską: kam sukurta ši organizacija, koks yra jos produktas, kokiose rinkose ji veikia, kaip greitai turime pasiekti rezultatą.
Daugelį metų dirbdama darbuotojų atrankose, pastebiu, kad organizacijos tikslas mažai arba visai neaptariamas vadovų ir darbuotojų pokalbių metu. Į organizacijas prisijungia specialistai, kurie net nesuprato įmonės produkto, organizacijos verslo modelio (iš kur bei už ką ateina pinigai) ir organizacijos kultūros.
Šioje situacijoje ne tik darbuotojas lieka nesuvokęs, prie ko jungiasi, bet ir organizacijos atstovai nepatikrina, ar darbuotojas tinka organizacijai savo būdu ir darbo kultūra. Pradėjus darbo santykius, abiejų pusių gali laukti nusivylimas.
Organizacijos tikslas ir būdas jam pasiekti atspindi organizacijos filosofiją ir vertybes, o darbuotojo ir organizacijos kultūros atitiktis yra viena svarbiausių atrankoje, daranti įtaką ir darbuotojo pasitenkinimui darbu, ir jo veiklos rezultatams ateityje. Tinkamai šios atitikties neįvertintus, bandomuoju laikotarpiu gali paaiškėti, kad:
- darbuotojui nepatinka įmonės produktas („įsivaizdavau kitaip“);
- darbuotojas nenori dėti jėgų į rezultatą – jam netinka nuolatinės pastangos aptarnaujant klientą, stipri orientaciją į tikslą;
- įmonės veikla jo nemotyvuoja arba atrodo neprasminga.
Žinoma, kad tokia situacija yra nesėkmė ir stiprus nusivylimas abiem pusėms – ir darbuotojui, ir darbdaviui. Tad kokius klausimus žmogų į savo komandą samdantis vadovas privalo užduoti kandidatui darbo pokalbyje?
- Kaip įsivaizduoji mūsų įmonės tikslą? Koks yra mūsų įmonės tikslas?
- Kaip supranti, iš kur mūsų versle ateina pinigai?
- Tavo nuomone, kodėl klientai moka už mūsų produktą / paslaugą?
- Kaip manai, kas svarbiausia mūsų klientams?
- Kas mūsų versle tau patinka?
- Koks bus tavo indėlis į mūsų organizacijos tikslą?
- Ir pasitikrinti: „ar teisingai suprantu, kad esi pasiryžęs kartu siekti mūsų organizacijos tikslo?“
Iš darbuotojo atsakymų darbdavys pamatys, kaip darbuotojas mąsto, supras, ar kandidatas pasidomėjo organizacija, ar perpranta jos verslą. O svarbiausia – šie klausimai darbo pokalbyje iš karto signalizuos kandidatui, ko mes čia visi susirinkome – siekti organizacijos tikslo.