Vis tik apie rūpinimąsi savo kaip darbdavio reputacija neretai pamirštama, kuomet darbuotojų yra dar tik ieškoma ir yra vykdoma jų atranka.

Vis dėlto neparodant deramo dėmesio pozicijas įmonėje užimti siekiantiems žmonėms ir nesielgiant su jais tinkamai, pastangos užsitarnauti ar išlaikyti patrauklaus darbdavio vardą gali būti gerokai apsunkintos.

Svarbus pirmasis įspūdis

Kiekvienai įmonei turėtų būti svarbu, ką apie ją mano ne tik esami jos darbuotojai, bet ir dar tik pretenduojantys tokiais tapti ar netgi siūlomų pozicijų užimti neatrinkti specialistai.

Jų patirtys ir pažintis su įmone gali būti ne mažiau reikšmingi darbdavio reputacijai nei esamų ar buvusių darbuotojų – ypač, jei kalbame apie į vadovaujančias ir kitas aukštas pozicijas įmonėje taikančius asmenis.

Apie įmonę daug ką pasakyti gali net ir, atrodytų, ne itin reikšmingos smulkmenos.

Vis tik jos gali gerokai apkartinti kandidatų į siūlomas pozicijas patirtis ir sudaryti ne kokią nuomonę apie įmonę. O, kaip žinia, pirmasis įspūdis dažnai būna pats ryškiausias ir ilgiausiai išliekantis. Kokių gi klaidų tuomet darbdaviams reikėtų vengti vykdant darbuotojų atranką ir samdą?

Kandidatus reikia informuoti

Visų pirma, niekas nemėgsta būti laikomas nežinioje, todėl jei jau kandidatas susidomėjo laisva pozicija įmonėje, skyrė savo laiko pretendavimui į ją, mažiausiai ką darbdavys turėtų padaryti, tai pademonstruoti tokiam asmeniui pagarbą bent atsakydama į jo kreipimąsi.

Nesvarbu, ar darbuotojas yra per mažai patyręs, neturintis reikiamų kompetencijų ar dėl kitų priežasčių netinkamas siūlomam darbui. Dažnu atveju užtenka paprasčiausio padėkojimo už susidomėjimą ir informavimo, iki kada kandidatas gali tikėtis atsakymo dėl tolimesnės atrankos eigos.

Lygiai taip pat nežinioje neturėtų būti palikti ir į siūlomas pozicijas visi neatrinkti kandidatai. Jiems turėtų būti mandagiai pranešta, kad buvo pasirinktas kitas pretendentas, galbūt trumpai nurodant ir pagrindines to priežastis.

Darbo pokalbis – ne egzaminas

Neabejotinai darbdavio reputacijai itin reikšmingi yra ir gyvi susitikimai bei darbo pokalbiai su kandidatais. Jų metu įmonių personalo specialistai taip pat neretai daro bendrovės reputaciją sumenkinti galinčias klaidas.

Pagarba kandidatui darbo pokalbių metu yra būtina. Kandidatas neturėtų jaustis egzaminuojamas ir kvočiamas, nereikėtų daryti jam spaudimo ar kelti diskomforto, tokiu būdu neva tikrinant jo gebėjimą bendrauti ir elgtis stresinėse situacijose. Stresas darbo pokalbio metu yra visai kitokio pobūdžio nei realiose darbinėse situacijose, todėl tokie „išbandymai“ mažai ką parodo.

Nepagarba kandidatui neretai parodoma ir kitokiais būdais. Pavyzdžiui, tinkamai nepristatant įmonės ir pozicijos, į kurią kandidatuojama. Pateikiant tik lakonišką ir abstrakčią informaciją apie ją, kandidatui tarsi parodoma, kad į jį žiūrima ne kaip į lygiavertį partnerį, o tik kaip į resursą, iš kurio siekiama gauti kuo didesnės naudos.

Darbo pokalbio metu turėtų būti domimasi ne tik potencialaus darbuotojo kompetencijomis, bet ir jo turimais su darbu susijusiais lūkesčiais.

Konfidencialumas garantuotas?

Beje, įprasta, kad darbdaviai į pozicijas įmonėje pretenduojantiems kandidatams žada konfidencialumą, tačiau, deja, ne visuomet jį užtikrina.

Į labai nemalonią situaciją kandidatai gali patekti, jei atvykę į daro pokalbį sutinka kitus pretendentus pozicijai užimti. Kai kurių specialistų ir vadovų rinka Lietuvoje yra pakankamai maža, tad šie žmonės vieni kitus dažnai pažįsta, o jų perėjimas dirbti iš vienos įmonės į kitą būna pakankamai reikšmingas įvykis. Taigi susitikimų su kandidatais laikus ir vietas darbdaviai turėtų derinti taip, kad netikėtų staigmenų ir bereikalingų kalbų bei gandų būtų išvengta.

Geras darbdavio santykis su darbuotoju turėtų būti pradedamas kurti ne nuo tada, kai žmogus įmonėje pradeda dirbti, bet nuo pačio pirmojo kontakto, kuomet dar tik vykdoma atranka pozicijai užimti. Kaip sakoma, gera pradžia – pusė darbo. Dėl to verta pasistengti, kad kandidatams abejonių dėl darbdavio nekiltų nuo pat pradžių, o net ir neužėmę norimos pozicijos jie teigiamai atsilieptų apie įmonę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)