Valstybės duomenų agentūros duomenimis, beveik pusė (46,2 proc.) vidutinių ir trečdalis (34,9 proc.) mažų įmonių jau yra vykdę elektroninę prekybą. Šiuo metu Lietuvos prekeiviams aktualiausios užsienio rinkos: Vokietija, Lenkija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Italija ir kaimyninės Baltijos šalys. Tačiau vis daugiau dėmesio sulaukia ir „egzotiškesnės“ JAV ar Kanados rinkos, kurios dažniausiai pasiekiamos per didžiausias prekyvietes: „Etsy“, „Amazon“ ar „eBay“.

Skaitmeninės prekyvietės yra visiems prieinamas pasirinkimas, kadangi net pavieniai pardavėjai, neturintys didelio įdirbio konkrečioje šalyje, gali su minimaliomis sąnaudomis išbandyti savo prekių patrauklumą svetur. Didžiausiose pasaulio prekyvietėse vartotojai gali džiaugtis keliais privalumais vienu metu: didžiuliu prekių asortimentu, geriausios kainos pasiūlymu ar patogiu pristatymu.

Tai lemia milžiniškus potencialių klientų srautus. Skaičiuojama, kad didžiausios platformos pasaulyje – „Amazon“ ir „eBay“ – sulaukia atitinkamai 4,8 mlrd. ir 1,2 mlrd. lankytojų kiekvieną mėnesį. Tad akivaizdu, jog kiekvienas verslininkas ten atras savo idealų vartotoją.

Reklamos subtilybės šventiniu laikotarpiu

Remiantis „NRF“ apklausos duomenimis, praėjusiais metais daugiau nei pusė (56 proc.) JAV pirkėjų pasinaudojo išpardavimais ar kitomis akcijomis dar iki Padėkos dienos. Kadangi pirkėjai pradeda šventinius apsipirkimus vis anksčiau, apie specialius pasiūlymus reikia pradėti kalbėti iš anksto.

Adaptuokite savo el. puslapius: kalbėkite ne tik apie akcijas, bet ir pasirūpinkite šventiniu turiniu. Įskaitant dovanoms tinkamą prekių krepšelį, taip pat akcentuokite su dovanomis susijusius raktinius žodžius.

Būtina iš anksto nusistatyti labai aiškų akcijų tvarkaraštį, kurio turėtų būti laikomasi valandų tikslumu. Prekės, kurios tinka Juodajam penktadieniui, nebūtinai tiks Kibernetiniam pirmadieniui. Priklausomai nuo prekių specifikos, vieną dieną gali būti kelių procentų nuolaida, kitą dieną nuolaida siuntimui ar nemokami priedai perkant už nustatytą sumą.

Užsienio rinkos platumas diktuoja, jog paskelbus išties vartotojams patrauklią akciją – reikia pasiruošti dideles inventoriaus atsargas. Netiksliai apskaičiuoti potencialių pardavimų kiekiai gali lemti, jog prekės išgaruos akcijai dar nepasibaigus.

Be to, labai svarbu akcentuoti kultūrinius skirtumus. Kalėdos užsienyje, pavyzdžiui, JAV, nėra lygios Kalėdoms Lietuvoje. Iki šiol didžiąja dalimi katalikiškus papročius atspindinčios Kalėdos Lietuvoje smarkiai skiriasi nuo to, ką galime regėti už Atlanto. Ten vartotojų masę sudaro skirtingų religijų atstovai, todėl reikia atitinkamai pritaikyti pagrindines žinutes ar reklamos dizainus, užtikrinant, kad pastarieji nekartotų vien tik Europai būdingų atributų.

Idealiu atveju internetinėje parduotuvėje apsilankę pirkėjai turėtų manyti, jog pardavėjas yra lokalus verslas. Todėl reikia pasistengti pristatant rinkos standartą atitinkančius prekių aprašymus, pasiūlyti įvairias prekių pristatymo galimybes ar toje vietovėje populiarius mokėjimo būdus. Ir, žinoma, vizualiai akcentuoti, jog pardavėjas supranta konkrečios rinkos kontekstą bei pasiūlyti aktualijas atspindintį turinį.

Tai ypač svarbu orientuojantis į jaunąją auditoriją. „Shopify“ apklausos duomenimis, 48 proc. Z kartos atstovų JAV šiemet per šventes bent iš dalies apsipirkinės tokiuose socialiniuose tinkluose kaip „TikTok“ ar „Instagram“. Vyresnių žmonių dalis taip pat išlieka reikšminga: socialiniuose tinkluose apsipirks maždaug trečdalis amerikiečių.

Dar vienas patarimas – prisitaikyti prie švenčių eiliškumo. Šiaurės Amerikos vartotojai yra įpratę nuo pat rudens pradžios lentynose matyti Helovino prekes, o kai šventė pasibaigia, pasipila Padėkos dienai skirtos prekės. Ir tik tada parduotuvėse pasirodo kalėdiniai atributai, nors šventės dovanas internetu vartotojai perka jau nuo lapkričio pradžios.

Logistiniai rūpesčiai

Didžiausi iššūkiai ir problemos prekybininkams šventiniu laikotarpiu – logistikos stagnacija. Jeigu prekės siunčiamos tiesiogiai iš Lietuvos ir ypač jei tai daroma paštu, pardavėjai neišvengiamai susiduria su krūva blogų atsiliepimų dėl vėluojančių ar prarastų siuntų. Pasitaiko pavyzdžių, kai užsisakius prekę lapkričio gale, ji pirkėją pasiekia jau po Naujųjų metų.

Nuo pandemijos pradžios tiekėjai dirba viršydami savo galimybių ribas, todėl jiems reikia daugiau laiko, ruošiant ir pristatant produktus. Dėl to būtina užtikrinti, jog svarbiausi produktai būtų sandėliuojami bent keliomis savaitėmis anksčiau, nei tai reikėtų daryti įprastu metu.

Taip pat, reikia labai aiškiai akcentuoti prekių pristatymo datas savo vartotojams. Gerosios praktikos rodo, kad vartotojų pasitikėjimą smarkiai padidina atvira komunikacija dėl prekių pristatymo. Tad dažniausiai užduodamų klausimų (DUK) puslapyje, el. laiškuose ir kituose rinkodaros kanaluose aiškiai skelbkite išsamią informaciją apie pristatymo terminus. Klientai turi žinoti, kada gali tikėtis siuntos, dar prieš baigdami pirkimą.

Dėl to vertėtų svarstyti apie partnerystę su patikimais logistikos partneriais. Su visais klientais, prekiaujančiais JAV ar Kanadoje, nuo lapkričio pirmos dienos pereiname prie visų prekių siuntimo su „FedEx“ arba „UPS“. Tai kainuoja daugiau, tačiau atsiperka per gerokai mažesnį klientų aptarnavimo skambučių poreikį, išvengiant siuntų ieškojimo ar pakartotino siuntimo.

Jei prekės siunčiamos į tokią prekybos platformą kaip „FBA“ („Fulfilled by Amazon“) ar „WFS“ („Walmart Fulfilment Service“), reikia turėti omenyje, kad prekių priėmimo laikas į sandėlį gerokai prailgėja. Praktikoje pasitaiko situacijų, kai tokiame dideliame tinkle kaip „Amazon“ prekių priėmimas ir rodymas sistemoje užtrunka iki šešių savaičių.

Skaičiuojant logistikos biudžetus, svarbu atsižvelgti ir į išaugusius operavimo kaštus. Didžioji dalis logistinių partnerių paskutinį metų ketvirtį pritaiko sezoninį antkainį, kuris vienos paletės sandėliavimo kainą gali išauginti net pusantro karto.
Pavienių prekių sandėliavimas gali išaugti ir keturis kartus, jei kalbame apie prekės laikymą sandėlio lentynose. Tokiu būdu 1 dolerio mokestis „Amazon“ tinkle gali virsti net 3–4 doleriais, priklausomai nuo prekės tipo.

Apibendrinant, kiekvienas prekeivis šventiniu laikotarpiu turi tinkamai įvertinti savo galimybes bei apskaičiuoti potencialias išlaidas ir galimas rizikas. Sėkmė lydės tuos, kurie bus labiausiai išnarstę konkretaus regiono specifiką ir pasiruošę staigiai koreguoti veiksmų planą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją