Verslas kiekvienam
Akivaizdžiausias pokytis, kurį atnešė elektroninė prekyba, – sklandus verslo pradėjimo procesas. Šiandien kiekvienas gali sukurti savo internetinį verslą tiesiog pradėdamas pardavinėti prekes visame pasaulyje. Be to, el. komercija atvėrė galimybes mažesniems gamintojams veikti be tarpininkų, o tai leidžia džiaugtis išaugusiu pelnu.
Kita vertus, šis privalumas turi ir savų probleminių taškų. Atvira ir plati rinka sukūrė smarkiai išaugusią konkurenciją tarp skirtingų verslų. Nepaisant to, nuožmi kova dėl kiekvieno kliento yra palanki tiek parduotuvių kūrėjams, tiek ir vartotojams: konkurencinga aplinka skatina inovatyvių bei klientus labiausiai džiuginančių sprendimų paiešką.
Pasikeitęs reklamos pasaulis
Produktų pirkimo procesas skaitmeniniame pasaulyje kardinaliai skiriasi nuo vaikščiojimo prekybos centre. Įprastai vartotojai internete nesilanko konkrečioje parduotuvėje vien tam, kad surastų reikiamus produktus, kaip tai buvo įprasta fizinėse parduotuvėse. Šiandien klientai pradeda nuo pirkinio idėjos ir skirtingų variantų ar prekių paieškos, siekdami rasti tinkamiausią pasirinkimą. Produktų paieškos aspektas yra svarbiausia apsipirkimo proceso dalis, kadangi taip klientai gauna visą reikiamą informaciją: tiek iš prekių ženklų, tiek iš trečiųjų šalių šaltinių. Informuotų klientų lūkesčiai yra didesni, todėl įmonės turi keisti savo požiūrį bei prisitaikyti prie modernių poreikių. Verslininkai yra priversti įrodyti savo vertę ir užtikrinti optimalią klientų patirtį apsipirkimo metu.
Be to, pastaraisiais metais smarkiai išaugo skirtingų pardavimo kanalų kiekis: internetinės svetainės, paieškos sistemos, soc. tinklai, el. paštas ir daugelis kitų. Todėl mažmenininkai yra skatinami prisitaikyti prie pasikeitusių pardavimo aplinkybių ir mokytis naujų būdų, padėsiančių bendrauti su savo auditorija. Naujos pardavimo galimybės suteikia smarkiai išaugusią prieigą prie vartotojų duomenų. Skaitmeninės pardavimų platformos leidžia sekti rezultatus: parduotuvių savininkai gali matyti, kaip dažnai žmonės lankosi prekyvietėje, kaip reaguoja į reklamas bei jūsų soc. tinklų turinį. Žinodami lytį, demografinius ir geografinius duomenis mažmenininkai gali gana tiksliai susidaryti savo kliento portretą bei pasiūlyti tik jiems aktualius pasiūlymus ar reklamas.
Klientai tikisi personalizuotos patirties
El. komercijos plėtra reikšmingai padidino klientų lūkesčius įmonių atžvilgiu: vartotojai tikisi, kad apsipirkimo patirtis bus sklandi ir asmeniškai pritaikyta būtent jiems. Mažmenininkai į pokyčius reaguoja kurdami daugiakanalę ir personalizuotą patirtį bei turinį, kuris rezonuoja, įtraukia ir džiugina vartotojus kiekviename pirkimo proceso etape.
Kalbant apie pavyzdžius, el. komercijos personalizavimas pasireiškia įvairiomis formomis, įskaitant asmeniškai pritaikytus pradinius puslapius internetinėje svetainėje, kiekvienam vartotojui sukurtas produktų rekomendacijas ar personalizuotus el. laiškus.
Naujos kartos tvarumo standartai
„Environmental Defense Fund“ duomenimis, nuo 2014 m. tvarių produktų kiekis pasaulyje išaugo penktadaliu (20 proc.). Palyginti su įprastais produktais, tvarių produktų augimo tempas buvo beveik 4 kartus didesnis. Laikais, kai tvarumas tampa esminiu prekių ženklo komunikacijos elementu, kiekvienas verslas siekia parodyti klientams, jog atsakingai rūpinasi visos planetos ateitimi.
Apsipirkimas internetu yra kur kas aplinkai draugiškesnis pasirinkimas, palyginti su apsilankymu fizinėje parduotuvėje. Interneto pirkėjų sukeliamas anglies dioksido pėdsakas yra beveik keliais kartais mažesnis nei tų, kurie apsiperka tradicinėse parduotuvėse. Todėl galime būti užtikrinti, jog tvari el. komercija yra viena iš svarbiausių ateities verslo tendencijų, kurios svarba ypač išaugs, kai didžiąją pirkėjų dalį sudarys šiandien jaunajai kartai priskiriama pirkėjų grupė. Tūkstantmečio ir „Z“ kartos atstovai yra užaugę epochoje, kai klimato kaita ir visuotinis atšilimas yra svarbiausių diskusijų objektai, todėl besikeičiantys apsipirkimo pasirinkimai neturėtų stebinti.
Apibendrinant, el. komercija per pastaruosius metus reikšmingai keitėsi, o transformacijos kryptys reikšmingai paveikė reklamos, aplinkosaugos bei verslo kūrimo procesus. Todėl sėkmingiausi pardavėjai privalo nuolat domėtis rinkos naujienomis bei pritaikyti naujausias tendencijas savo versle.