Skaidrumo samprata keičiasi. Ji plečiasi ir apima nebe tik laiku mokamus atlyginimus – tai šiuo metu suprantama kaip norma. Su skaidrumo sąvoka glaudžiai susiję ir įmonės skelbiamų vertybių taikymas praktikoje, aiški komunikacija apie įmonės planus, atlygio politiką.
Šį pokytį kartu su kolegomis pastebėjome kasdien bendraudami su įvairių įmonių specialistais, vadovais ir kitais savo sričių profesionalais. Jei anksčiau svarbiausias klausimas kandidatui būdavo „kokį atlyginimą siūlote?“, dabar vis daugiau dėmesio skiriama įmonės reputacijai, bendravimo su darbuotojais kultūrai ir, žinoma, skaidrumui.
Nauja karta – nauji reikalavimai darbdaviams
Į darbo rinką įsilieja vis daugiau jaunosios kartos atstovų, kurie užaugę visai kitokiomis sąlygomis nei jų tėvai ar seneliai, todėl darbdaviams keliami vis aukštesni kokybės reikalavimai.
Jaunesnės kartos atstovai jau tikriausiai gali ir nebesuprasti, kas yra „atlyginimas vokelyje“. Tai, kad atlyginimas turi būti mokamas laiku ir oficialiai, suprantama kaip norma, o ne privalumas. Dėl to įmonė, darbo skelbime kaip vieną iš naudų nurodžiusi laiku mokamą atlyginimą, gali pasirodyti mažų mažiausiai juokingai.
Pastebime, jog darbuotojai neretai tikisi skaidrios ir suprantamos atlygio sistemos, kuri būtų viešai prieinama, pavyzdžiui, įmonės internetinėje svetainėje. Taip pat ieškoma aiškios ir atviros komunikacijos apie tai, kaip įmonėje galima kilti karjeros laiptais, gauti skatinamąjį priedą ar premiją.
Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad skaidrumo darbuotojai tikisi ne tik finansiniuose reikaluose, bet ir su kasdiene įmonės veikla susijusiuose darbuose. Pavyzdžiui, aiškumo skiriant užduotis, vertinant veiklą, pastovaus atgalinio ryšio, vadovų išklausymo ir įsiklausimo.
Skaidrioje įmonėje nebelieka apkalbų
Viešai skelbiama informacija apie atlygio skyrimo sistemą, aiškiai paskirstytos užduotys ir įvardyti jų viešinimo kriterijai įmonei garantuoja ne tik geresnį įvaizdį rinkoje. Tai taip pat užtikrina didesnį darbuotojų įsitraukimą bei panaikina praktiškai visas priežastis, skatinančias apkalbų atsiradimą.
Didesnis vidinio teisingumo ir sąžiningumo jausmas gerina bendrą atmosferą darbe. Nebelieka vietos interpretacijoms, spėlionėms. Tai skatina komandos narių pasitikėjimą vienas kitu, o tai irgi teigiamai atsiliepia įgyvendinant įvairias darbines užduotis.
Taigi, norint sukurti ir palaikyti gerą savo įmonės įvaizdį, skaidrumas tampa būtinybe, o ne privalumu. Darbdaviui, galvojančiam apie tvarų ir ilgalaikį verslą bei puoselėjančiam skaidrumą kaip vertybę, atsiveria žymiai daugiau galimybių pritraukti stiprių kandidatų. Darbuotojai, dirbantys tokioje organizacijoje, būna lojalūs bei įsitraukę, o tai automatiškai generuoja geresnius veiklos rezultatus.
Besiplečianti skaidrumo samprata – iššūkis įmonėms, norinčioms atrodyti patraukliai įvairių sričių profesionalams. Vis dėlto, ilguoju laikotarpiu šis pokytis, tikėtina, atneš abipusės naudos. Darbuotojai darbo vietose jausis geriau, aiškiai supras, kokios yra jų galimybės kilti karjeros laiptais, kaip tai galima padaryti. Na, o darbdaviai iš to taip pat tik išloš – motyvuoti darbuotojai visada lengviau ir kokybiškiau įgyvendina užduotis ir taip prisideda prie bendrų veiklos rezultatų gerinimo.