Su visomis užduotimis dalyviai susitvarkė, tačiau kai kurios jų pakišo koją ne vienam vairuotojui. Tradicinė teorijos rungtis šįkart buvo kitokia nei dalyviai yra įpratę: jų laukė 10 uždarų klausimų su 5 atsakymų variantais, iš kurių teisingas tik 1, ir 10 atvirų klausimų be jokių suflerių. Visus juos išspręsti vairuotojai turėjo 20 minučių.
Teorinėje rungtyje geriausias – jaunas vairuotojas
Kai kurie klausimai buvo lengvas riešutėlis bene kiekvienam dalyviui, tačiau bene trečdalis neteisingai atsakė į klausimą, koks yra minimalus leistinas padangų protektoriaus gylis Lietuvoje lapkričio 15 d. Gal dėl jaudulio, gal dėl elementaraus nežinojimo buvo tokių, kurie į atsakymų lapą rašė variantus nuo 1,6 iki 4 milimetrų, tačiau tikrasis atsakymas yra vienintelis – 3 mm.
Keliuose klausimuose atsakymą reikėjo suregzti žiūrint į nuotrauką. Pavyzdžiui, ne visi atpažino 2018 m. Europos ralikroso čempioną Roką Baciušką – buvo tokių, kurie jį sumaišė su Fernando Alonso, Linu Ramoška, Robertu Kupčiku, Jonu Gelžiniu ir daug kitų žmonių. Nedaugelis žinojo, koks yra sugedusio katalizatoriaus simbolis – pamatę jo nuotrauką, dalis dalyvių spėjo apie DPF filtro gedimą, perkaitusį variklį ar kitas problemas.
Geriausiai šioje rungtyje pasirodė 6 klaidas padaręs vairuotojas, vairuotojo pažymėjimą gavęs tik 2018 m. – Andrius Varpiotas. Vėliau savo pranašumą jis įrodė ir važiavimo rungtyse su „Suzuki Swift“ bei „Suzuki Vitara“ automobiliais – tapo geriausiu tarp visų jaunų vairuotojų ir užėmė 3 vietą bendroje įskaitoje.
„Nesitikėjau nugalėti. Nesu tas, kuris labai gerai vertintų savo galimybes. Kelyje savo sugebėjimais pasitikiu, tačiau šios varžybos – ne tas pats. Patirtis čia dalyvauti labai gera, į slidžių dangų autodromą užsukti tikrai verta visiems, ypač tokiems pradedantiesiems kaip aš – pasipraktikuoti, išbandyti savo jėgas ant šlapių dangų prieš žiemą“, – savo įspūdžius pasakojo A. Varpiotas.
Etapo nugalėtojas į finalą keliauja trečią kartą
Susumavus teorijos etape pasiektus rezultatus su praktinio važiavimo pasiekimais, etapo Kaune nugalėtoju buvo pripažintas ketvirtą kartą konkurse dalyvaujantis Miroslav Račkovski. Grigiškėse gyvenantis vyras į finalą patenka jau trečią kartą.
„Tokiame konkurse reikia patirties – tai padeda išvengti smulkių klaidų, kurios galiausiai turi didelę įtaką rezultatui. Važiavimo rungtys geros, tačiau jose turi būti labai atsargus – negali važiuoti greitai, kai esi nesusipažinęs su automobiliu. Tačiau rungtys ant slidžių paviršių – labai geras būdas patikrinti, kaip žmogus jaučia automobilį“, – kalbėjo M. Račkovski.
Vyras juokavo, jog finale jo tikslas – nelikti paskutiniam. Konkurencija ten didesnė, rungčių spektras – kur kas platesnis, tad užimti aukštą vietą jis nesitiki.
Kartu su juo Kauno atrankos etape į finalą pateko jau minėtas A. Varpiotas, Gintaras Sabataitis, Deimantas Pečiulis, Darius Puidokas, Laura Pliaugienė ir Gintaras Kušleika.
Šis etapas sulaukė ir lenktynininkų dėmesio – pasivaržyti atvyko ir ralio varžybų trasose dažnai matomi Aras Kalėda bei Edvinas Bieliauskas. Pastarajam liko per plauką nuo patekimo į viso konkurso finalą – atrankos etape užėmė 7 vietą.
Keitė filtrą automobiliui
Tradiciškai konkurse organizuojama ir papildoma moterų įskaita, čia nugalėjo ir jau ne pirmą kartą į finalą keliauja L. Pliaugienė.
„Prieš kiekvieną rungtį bandau su savo smegenimis susikalbėti. Kartais tai pavyksta, kartais ne – būna, kad jaudulys paima viršų. O kai sėdi prie vairo, jau viskas eina sava eiga. Finalui iš anksto pasiruošti neįmanoma, jeigu tu studijuosi vien eismo taisykles – nieko nelaimėsi, iš to labai mažai klausimų būna. Tiesiog atvažiuoti, dalyvauji ir turi norėti nugalėti“, – sužinojusi atrankos etapo rezultatus ir faktą, jog dar kartą keliaus į finalą, sakė L. Pliaugienė.
Pirmą kartą konkurse organizuojama „Blue Print Geriausio techniko“ įskaita – atrankos etapuose vairuotojai varžosi, kuris greičiau pakeis tam tikrą „Suzuki Vitara“ automobilio detalę. Šįkart dalyviams teko atsirinkti teisingą „Blue Print“ salono filtrą iš kelių padėtų ir jį pakeisti.
Geriausiai šioje rungtyje pasirodė Gintaras Kušleika, sugebėjęs viską nuo A iki Z padaryti mažiau nei per pusantros minutės.
„Aš manau, kad geras vairuotojas turi šiek tiek nusimanyti apie savo automobilį. Techninės žinios praverčia – šiais laikais visi turime privilegiją sugedus automobiliui išsikviesti techninę pagalbą, tačiau bendrą supratimą ir žinias reikia turėti. Šioje rungtyje man pravertė žinios – savo automobiliui keisti filtrą teko ne vieną karą, tad ir čia numaniau, ką reikia daryti“, – pasakojo G. Kušleika.
Tai buvo pirmasis iš keturių „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ konkurso atrankos etapų. Visi jie vyksta saugaus vairavimo autodromuose su slidžiomis dangomis, tačiau Kaune esantis autodromas – vienintelis, įrengtas privačia iniciatyva ir priklausantis vairavimo mokyklai, o ne valstybinei mokymo įstaigai.
Antrasis „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ atrankos etapas rugsėjo 14 d. vyks Klaipėdoje, trečiasis – rugsėjo 21 d. Panevėžyje, ketvirtasis – rugsėjo 28 d. Šiauliuose. Registracija į likusius atrankos etapus.