Jis atkreipia dėmesį, kad rinkoje vykstančius pokyčius atspindi naujausi klientų pasirinkimai ir šių metų pardavimų rezultatai, sakoma pranešime žiniasklaidai.

– Elektromobiliai Lietuvos keliuose – jau ne retenybė. Kas lemia šiuos pokyčius?

– Visos Europos Sąjungos valstybės ir Europos Komisija jau ilgą laiką diskutuoja ir priima sprendimus dėl žalesnės ir tvaresnės ateities. Paskelbdama Žaliąjį kursą ES įsipareigojo iki 2050 m. pasiekti poveikio klimatui neutralumą t. y. turėti minimalų CO2 išmetimą į aplinką. Juk Europos, Lietuvos ateitis priklauso nuo klimato ir ekologinės situacijos mūsų planetoje.

Skaičiuojama, kad 12 proc. dalis visos CO2 emisijos tenka lengviesiems automobiliams. Taigi, siekiant sumažinti CO2 emisiją, tiek transportas, tiek visuomenės judėjimo įpročiai turės keistis.

Iš to dabar seka atitinkami veiksmai, sprendimai, reikalavimai, tokie kaip naujasis „Euro 7“ transporto priemonių taršos standartas, turintis įsigalioti 2025-iais.

Neseniai Europos Komisijos paskelbtuose pasiūlymuose nurodoma, kad lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekis turės būti 55 proc., o 2035 m. – 100 proc. mažesnis lyginant su 2021 metais. O nuo 2035 m. registruojami visi nauji automobiliai turės visai neišmesti anglies dioksido. Kitaip tariant, per penkiolika metų Europa planuoja atsisakyti prekybos naujais automobiliais su vidaus degimo varikliais. Aišku, naudoti automobiliai galės bus eksploatuojami ir parduodami, tačiau tikriausiai griežtės taršos mokesčiai ir kitos priemonės.

Visa tai veda link to, kad Europa užsitikrins žaliųjų technologijų lyderės statusą, o prie to neišvengiamai prisidės verslas ir visuomenė.

Inovacijos automobiliuose ir visame transporto sektoriuje vykstantys pokyčiai jau tapo įprasta kasdienybe. Tam sutelktos milžiniškos profesionalų ir ekspertų pajėgos, o investicijos skaičiuojamos dešimtimis milijardų.

Tad natūralu, kad pokyčių ženklus matome Lietuvoje ir kitose Baltijos valstybėse. Pavyzdžiui, per pirmą 2021 metų pusmetį vien elektra varomų „Volkswagen“ modelių paklausa Lietuvoje augo 11 procentų, o pardavimų viršūnėje įsitvirtino „ID.3“, kuriam įkandin sekė „e-up!“ ir „ID.4“ modeliai. Apskritai, „Volkswagen“ elektromobiliai užima pirmąją poziciją tiek Lietuvoje, tiek visame Baltijos regione.

– O ką pirmiausia dažniausiai pastebi žmonės, pirmą kartą išbandantys elektromobilius (aut. past. EV angl. Electric Vehicle) arba įkraunamus hibridus (aut. past. PHEV Plug In Hybrid Vehicles)?

– Galiu kalbėti tiek iš savo asmeninės, tiek iš klientų patirties. Pirmiausia, daugiau erdvės viduje, tylus važiavimas, geresnis pagreitėjimas ir dinamika.

Apskritai, automobiliai, kurie gali būti varomi elektros energija, keičia mūsų supratimą apie pačią transporto priemonę – EV ar PHEV klientai automobilius vertina kaip skaitmeninius įrenginius su pažangia programine įranga ir funkcijomis, o ne kaip atskiras dalis.

Naujieji automobiliai mums suteikia daug patogumų ir gausybę informacijos, kuri padeda planuoti keliones, tiksliai nustato energijos sąnaudas, atskleidžia mūsų vairavimo įpročius. Tad žmonės neretai nustemba, supratę, kad važinėjant mieste „ID.3“ užteks įkrauti tik kartą per savaitę, o „Tiguan eHybrid“ suteikia galimybę 50 kilometrų nuvažiuoti tik elektra.

Justas Nekrošius

Kuo toliau, tuo labiau įsitikiname, kad vartotojai ir verslas ieško tvaresnių sprendimų, įskaitant ir transportą. Jie jaučiasi geriau, kai žino, kad vykdami į darbą naudoja automobilį, kurio gamyba yra klimatui neutrali, o transporto priemonė neteršia aplinkos.

Kai Lietuvoje pristatėme pirmąjį visiškai elektrinį „Volkswagen“ visureigį „ID.4“, nusidriekė eilė norinčiųjų jį išbandyti. Sudarėme sąrašą trims mėnesiams. Anksčiau to niekada nėra buvę.

Todėl nenustebčiau, jeigu ateityje piliečiai imtų aktyviai klausinėti jiems atstovaujančių politikų ir valstybės tarnautojų, kaip ir kada įvairios institucijos, valdžios įstaigos, savivaldybės ir viešasis sektorius Lietuvoje ketina pereiti prie ekologiško transporto – pasekti tokių valstybių kaip Nyderlandai ar Norvegija pavyzdžiu. Klimato kaita yra mūsų visų rūpestis, todėl visi privalome turėti pokyčių planus.

– Ar elektra varomų automobilių prieinamumas gerėja?

– Taip, valstybės paramos programos iš tiesų veikia. Dėl subsidijų kaina pastebimai mažėja. Pavyzdžiui, kai „ID.3“ kainuoja mažiau negu 30 tūkst. eurų, daugiau žmonių ima mąstyti apie jo įsigijimą.

Be to, prisideda ir kitos vertės – nemokamas stovėjimas mieste, greičiau judėti padedančios elektromobiliams skirtos eismo juostos, nemokamas įkrovimas ir pan. Pradėję važinėti elektromobiliais, šias naudas klientai atranda labai greitai.

Automobilių dalinimosi paslaugos, įkrovimo stotelių tinklo plėtra, galimybės vartoti energiją iš atsinaujinančių šaltinių – visa tai žada šviesias perspektyvas.

Pažymėtina, kad prie šių pokyčių labai stipriai prisideda automobilių pramonė. Pavyzdžiui, „Volkswagen Group“ pirmoji iš gamintojų paskelbė tokio didelio masto investicijas, kad į elektrinių ir hibridinių transporto priemonių gamybą, taip pat skaitmeninių technologijų modernizavimą ir diegimo plėtrą investuos 73 mlrd. eurų. Maždaug 35 mlrd. eurų numatyta skirti elektromobilių, o 11 mlrd. eurų – į jau gaminamų automobilių modelių hibridinių versijų kūrimui ir gamybai.

Taip pat grupė yra užsibrėžusi tikslą sumažinti baterijų savikainą 50 procentų.

Visa tai – kad mūsų klientai galėtų lengvai prisidėti prie pokyčių ir permainas priimti su malonumu.

– Kokį poveikį turėjo pandemija?

– Sveikata yra aukščiausias mūsų prioritetas, dėl to ėmėmės visų įmanomų priemonių, kad apsaugotume save, klientus ir partnerius. Keitėme darbo ir bendravimo procesus, formas. Dažniau pasitelkėme skaitmenines priemones.

Dabar matome, kad sprendimai pasiteisino ir mūsų komandos lanksčiai prisitaikė prie naujos realybės. Išmokome efektyviai dirbti ir bendrauti nuotoliniu būdu organizacijos viduje – sutaupėme laiko, kurį dabar galime skirti savo klientams.

Pirmą šių metų pusmetį „Volkswagen“ automobilių klientams pristatė 53 proc. daugiau lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Mūsų ambicingas planas šiemet padidinti savo rinkos dalį Baltijos šalyse veikia. Užimamos rinkos dalies augimas įspūdingas – siekia beveik 4 procentinius punktus.

Bendra „Volkswagen“ tenkanti rinkos dalis Baltijos šalyse dabar yra 13,7 proc. (palyginti, pernai ji sudarė apie 10 procentų). Rinkos dalis Estijoje pasiekė 9,6 proc., Latvijoje – 12,7 proc., o Lietuvoje – net 19,1 procento – istorines aukštumas.

– Galima daryti išvadą, kad savo klientus pažįstate. Kokie yra jų poreikiai ir pasirinkimai šiandien?

– „Volkswagen“ prekės ženklas Lietuvoje yra gerai žinomas ir mėgstamas. Augant pragyvenimo lygiui, atsiranda daugiau galimybių plačiau pristatyti pažangiausias prekės ženklo naujoves, plėsti pasiūlymų įvairovę.

Kita vertus, pastebiu, kad dabartiniu nežinomybės laikotarpiu „Volkswagen“ pirkėjai vertina kaip saugų pasirinkimą: visada žinai, ką gauni, ir už kiek galėsi jį parduoti ateityje.

Jaučiame, kad rinka ir klientai mumis pasitiki, palankiai priima naujoves, o tai mus įkvepia veikti dar aktyviau bei lanksčiau. Pavyzdžiui, reaguodami į pandemijos sukeltą vadinamąją lustų krizę, informavome klientus, apgalvotai parinkome modelius, kurie turėtų būti mažiau paveikti.

Šiuo klausimu padėtis mūsų regione yra kur kas geresnė negu kitose šalyse. Tad santykiai su klientais yra sklandūs, grįsti abipusiu supratimu. Jaučiame, kad verslo įmonės atsigauna, daugėja užklausų ir iš privačių klientų – regionuose suaktyvėjęs dėmesys mūsų naujienoms netgi stebina.

Be to, lyginant su Vakarų šalimis, pirkėjai Lietuvoje yra atviresni naujovėms, ne tokie konservatyvūs. Dėl to ir nauji SUV modeliai rinkoje pasiekė įspūdingą proveržį. Jų pardavimai, lyginant su pirmu 2020 metų pusmečiu, šiemet padvigubėjo ir sudarė net 65 proc. visų parduotų modelių. Kai pernai ši SUV dalis sudarė 48 proc. bendrų pardavimų.

Aiškus visureigių kategorijos lyderis buvo „Tiguan“, kurio sėkmę pastebimai padidino šiemet pristatyta „eHybrid“ versija.

– Kokie yra „Volkswagen“ ateityje planai Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse?

– Patirtis rodo, naujų automobilių įperkamumas regione iš tiesų gerėja, formuojasi naujų automobilių pirkėjų kultūra ir įpročiai. Suprasdami klientų prioritetus, atitinkamai formuojame pasiūlymus ir modelių gamą, kurioje dabar ryškiai matome SUV: „Tiguan“, „T-Roc“, „T-Cross“.

Žinoma, ir toliau palaikysime tradicinius – „Golf“, „Passat“ ar Lietuvoje itin mėgstamą „Arteon“.

Pagrindinį dėmesį skirsime visureigiams ir elektromobiliams. Dar šiemet pristatysime didesnį „Tiguan“ modelį „Tiguan Allspace“, taip pat sportiškąjį „Tiguan R“.

Ką tik įvyko pasaulinė dar vieno mažo visureigio „Taigo“ premjera, kurio pasirodymo verta laukti, nes, neabejoju, kad Lietuvoje šis automobilis sukels simpatijų. „Volkswagen Taigo“ Lietuvoje pradėsime prekiauti šių metų pabaigoje.

Kalbant apie elektromobilius, Lietuva puikiai priima ID šeimą, daug išmano bei žino apie ID.3, ID.4 ir ID.4 GTX – keturiais ratais varomą versiją, kurią aktyviai pristatome šiuo metu.

Netrukus sulauksime dar vieno šios šeimos nario. Manau, kad naujieji ID.5, ID.6 ir ID.Buzz dar labiau sustiprins mūsų pozicijas rinkoje. Dar daugiau matysime modernių, ekologiškų automobilių Lietuvos keliuose. Tai džiugina.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)