Šių modelių gamybai naudojama naujoji „MLBevo“ platforma ir nuo kitos „Volkswagen“ koncerno modulinės MQB platformos, kurią turi ir naujasis „Passat“, skiriasi ne tik tuo, kad naudojama išskirtinai tik „Audi“ ir „Porsche“, taip pat „Bentley Bentayga“ gamybai, bet ir pirmiausiai tuo, kad varikliai čia montuojami išilgai, o ne skersai.
Žinoma, su mano minėtais bendraplatformiais „Q7“ ir „A4“ broliais „A5 Coupe“ turi mažai ką bendro, jei kalbėtume ne apie techninius sprendimus, o apie tai, į kokį segmentą yra taikomas.
Akivaizdu, kad jei „Audi A4“ vilioja prestižinio, bet praktiško automobilio ieškančius pirkėjus, tarp alternatyvų matančius ir 3 serijos BMW, C klasės „Mercedes“, taip pat japoniškąjį „Lexus IS“, o impozantiškasis „Q7“ modelis varžosi didžiųjų SUV automobilių rinkoje, tai dviduris kupė turi visai kitus tikslus.
„O tai kaip atrodo gyvai?“
Kadangi dar 2007 metais debiutavusį pirmtaką lydėjo sėkmė, o su atnaujinimais jis buvo gaminamas net 9 metus (o tai, šiuolaikiniais masteliais vertinant, yra milžiniškas laiko tarpas), tad gamintojas išsaugojo atpažįstamus automobilio bruožus, nors juos papildė išraiškingais naujais štrichais.
Mano galva, vertinant pagal tai, kad „Audi“ markė jau daug metų renkasi subtilų išvaizdos atnaujinimą, tai naujajame kupė išvaizdos pasikeitimų yra ypatingai daug. Jis ištįso 47 mm ir dabar yra 4,67 m ilgio. Plotis siekia 1,85 m (8 mm mažesnis), o aukštis – 1,37 m (1 milimetru žemesnis).
Gamintojo teigimu, tai yra sportiškiausios proporcijos šiame segmente. Padidėjo atstumas tarp ašių, kuris dabar yra 2764 mm – 13 mm daugiau, nei anksčiau. Bet tai – tik skaičiai, o akis traukiančių pasikeitimų – kur kas daugiau.
Kėbulas turi neįtikėtinai daug akcentų, pabrėžiančių sportiškas modelio savybes – tai tiek ir tradicinės „Audi“ trapecijos formos grotelės, išraiškingos ratų arkos, aštrių linijų šoninės kėbulo briaunos, ant durelių sumontuoti šoniniai veidrodėliai.
Žinoma, pačių durelių stiklai be rėmų, o ypatingai daug dinamiškos išvaizdos suteikia platus ir efektingas galinis statramstis, ties kuriuo žemėja stogo linija ir užsibaigia trumpa galine dalimi – žiūrint į ją net darosi keista, kad siūloma itin didelė bagažinė, į kurią telpa 465 litrai – daugiausiai klasėje ir šis skaičius konkuruoja su kai kuriais kur kas praktiškesniais sedanų modeliais.
Žinoma, tokias detales malonu pastebėti, bet akivaizdu, kad tai yra kur kas mažiau svarbus argumentas už tą faktą, kad automobilį galima rinktis iš 15 skirtingų spalvų, daugybės unikalaus dizaino ratlankių (iki 19 colių dydžio), begalės papildomų išorės apdailos variantų – tame tarpe ir sportiškojo „S Line“ – milžiniška erdvė pasireikšti jūsų skoniui ir fantazijai, sukuriant unikalų automobilį.
O ką jau kalbėti apie galingąją „S5“ versiją – kitokios formos priekinis buferis, unikalūs, tik šiam modeliui siūlomi ratlankiai, dar žemesnis siluetas, gale – efektingas difuzorius ir keturi išmetimo sistemos antgaliai. Kurie skleidžia toooookį garsą, kad patikėkite, jums dar teks gerai pagalvoti – ar eiti į „Metallica“ koncertą, ar dar kartą nuspausti akceleratorių iki dugno, norint išgirsti riaumojančio V6 turbobenzininio 354 AG variklio kanonadą (kurio garsas, „Audi“ inžinierių tvirtinimu, nėra sustiprintas jokiomis dirbtinėmis priemonėmis).
Naujos platformos privalumai
Vau! Būtent tokias emocijas ir turi kelti kupė. Ir tai kol kas sakau ne apie važiavimą, o vien apie įsėdimą į automobilį. Atidarai masyvias dureles be langų rėmų, peržengi gerokai aukštesnį nei anksčiau slenkstį – akivaizdu, kad sėdi į sportišką automobilį, kurio sėdynės (tiek įprastos, tiek ir ypatingai gerą prilaikymą turinčios „S5“ versijos) tave tiesiog apglėbia ir siūlo greičiau užvesti variklį.
Vairas pats prašosi paimamas į rankas, o saugos diržas vairuotojui paduodamas automatiškai, vien tik uždarius dureles – jau vien tai nuteikia ypatingai.
Šio gamintojo naujų automobilių interjerai man visą laiką asocijuojasi su stilingomis ir be nereikalingų detalių neperkrautomis linijomis, kurios savyje puikiai derina tiek šiuolaikišką išvaizdą, tiek ir nepriekaištingą ergonomiką. Ne išimtis ir čia – lakoniška vairuotojo darbo vieta, prietaisų skydelyje dominuoja vizualiai saloną praplečiančios horizontalios linijos, per kurias driekiasi ištisinės vėdinimo grotelės.
Po ranka – „MMI plus“ multimedijos sistemos valdiklis su lietimui jautriu padu, kuriuo informacija valdoma centre esančiame 8,3 colių ekrane.
Ir visa tai yra velniškai malonu liesti! Salono apdailoje galimas tiek skirtingas aliuminis, tiek įvairių rūšių medis, visi jungikliai sukami ar perjungiami su kilmingo automobilio garsu. Na, išties, čia puikiai suderinta aukščiausios klasės kokybė su dideliu apdailos variantų pasirinkimu, kuris papildytas moderniausiomis technologijomis, kurių čia itin daug.
Naujausios multimedijos sistemos
Pavyzdžiui, kad ir milžiniškas 12,3 colių skersmens virtualus prietaisų skydelis. Kurį, žinoma, užtrunka susiderinti pagal save – asmeniškai man, tik įsėdus į bandomą automobilį, priešais akis mirguliavo gerokai per daug informacijos. Kuri, be to, buvo papildomai atkartojama ir projekcijoje ant priekinio stiklo priešais vairuotojo akis, taip pat centriniame ekrane.
Tiesa, visgi matomi miškų masyvų, vandens telkinių atvaizdavimai perteikia itin realistinį vaizdą – jau esu rašęs, kaip važiuodamas nauju „Audi TT“, pats to nejausdamas ėmiau vadovautis ne vairuotojui privalomu žvilgsnio koncentravimu pro priekinį langą, o žiūrėdamas į didžiulį ir realistinį vaizdą perteikiantį prietaisų skydelį.
Nuo šiol multimedijos sistemos informacija gali būti papildyta „Audi“ siūloma paslauga su įmontuojama SIM kortele – trejus metus be papildomo mokesčio automobilyje galima naudotis plačiajuosčiu internetu (tiesa, gaunant tik svarbiausią eismo ir kitą informaciją), ir nesukant galvos dėl skirtingose šalyse taikomų roumingo paslaugų įkainių. Tiesa, šis pasiūlymas galioja tik užsisakantiems aukščiausio lygio multimedijos įrangą, o su kitomis yra taikomi skirtingi mokėjimo planai.
Naudojantis šia paslauga galima pasirinkti viešbučius, matyti eismo situaciją realiu laiku, degalų kainas, leisti internetinę muziką per įspūdingai skambančią trimačio erdvinio garso „Bang & Olufsen“ 755 vatų garso sistemą su 19 garsiakalbių ir naudotis kitomis pramogomis.
Saugumas – svarbiausia!
Visi modeliai komplektuojami su aktyvaus saugumo sistema „pre sense city“. Jos veikimas pagrįstas kameros siunčiamais duomenimis, kuri stebi iki 100 metrų priekyje esančią eismo situaciją, automobilius ir pėsčiuosius. Jei nustatomas galimas susidūrimas, vairuotojas yra perspėjamas – jei jis nesiima veiksmų, važiuojant iki 85 km/val. greičiu automobilis pradedamas stabdyti, taip sumažinant galimo susidūrimo pasekmes, o iki 40 km/val. greičio automobilis pats sustoja.
Taip pat sukant į kairę (važiuojant iki 10 km/val. greičiu) ir kertant priešpriešinio eismo juostą, kamera stebi priešpriešinio eismo srautą ir, esant reikalui, sustabdo automobilį – sistema aktyvuojama tik įjungus kairiojo posūkio signalą.
Desertui – varikliai ir važiavimas
Įprastai pradžioje apžvelgiu variklius ir važiavimo savybes, o tik tada rašau apie multimedijos, saugos ir kitas sistemas. Tik šįkart važiavimo aprašymą palikau desertui – ir štai kodėl.
Pristatymo metu pavyko išbandyti tris skirtingus kupė modelius. Visi jie – su elektronikos valdoma visų varančiųjų ratų „quattro“ sistema, turinčia mechaninį tarpašinį diferencialą, kuris pakeitė iki tol naudotą „Torsen“ diferencialą. Šis pakeitimas atliktas siekiant sumažinti degalų sąnaudas ir padidinti galios agregatų našumą bei patikimumą.
Be to, papildomai galima užsisakyti riboto slydimo galinės ašies diferencialą (bazinė „S5“ modelio įrangos dalis), kuris dar labiau padidina galimybes greitai ir tiksliai įveikti posūkius.
Su keturių cilindrų varikliais bazinėje komplektacijoje yra tik priekinių ratų pavara, taip pat mechaninė šešių greičių dėžė, tačiau visi bandyti modeliai buvo su automatinėmis transmisijomis ir „quattro“ sistema.
Ir nors pats silpniausias gamoje 190 AG turbodyzelinis modelis su „S tronic“ dviejų sankabų automatine greičių dėže gal ir nesuteikė milžiniškos dinamikos (įsibėgėjimas iki 100 km/val – per 7,3 sek.), bet, įvertinant mažas degalų sąnaudas (gamintojas nurodo vidutines 4,4 l/100 km sąnaudas, realiame gyvenime jos nesiekė 7l/100 km) ir azartišką valdymą (į automobilius montuojamas elektromechaninis vairo stiprintuvas, papildomai galima užsisakyti ir kintamo perdavimų skaičiaus vairo sistemą), šis variantas taip pat nepaliks abejingais sportiškų automobilių gerbėjų.
Jei skaičiais, tai naujasis kupė už senąjį yra 60 kg lengvesnis – gal ir neatrodo daug, bet reikia įvertinti tai, kuriose vietose buvo sutaupyta. Lengvesni varikliai, o dar svarbiau – atitinkamai 5 ir 6 kilogramais lengvesnė priekinė ir galinė pakaba, taip pat lengvesni ratlankiai (ir nebesiūlomi 20 colių dydžio „volai“) – šie sprendimai lėmė, kad tiek pajudėdamas, tiek ir jau įsibėgėjęs automobilis tarsi sklendžia virš kelio – atrodo, kad sėdi prie bene 300 kilogramų lengvesnio automobilio vairo – neįtikėtinas pojūtis žinant, kad „A5 Coupe“ visgi gali taikyti į ir kelio rijiko „Gran Turismo“ klasę.
Su visais modeliais siūloma „Drive Select“ sistema, leidžianti pasirinkti reakciją į akceleratoriaus paspaudimą, taip pat pavarų perjungimą. Bet mano rekomendacija – nepagailėkite papildomai investuoti ir užsisakyti elektromechaninę amortizatorių vožtuvų valdymo sistemą – elektronikos kontroliuojamas hidraulinis skystis pakabai gali suteikti tiek sportinio automobilio, tiek ir greitkelių limuzino savybių – šios parinktys keičia amortizacijos savybes išties ženkliai ir atrodo, tarsi persėstum iš vienos mašinos į kitą.
Tačiau norintiems pilnai išnaudoti važiuoklės galimybes, siūlomas 3.0 l TDI, net 286 AG ir milžiniškus 620 Nm pasiekiantis motoras, komplektuojamas su aštuonių greičių „Tiptronic“ pavarų dėže. Jai turiu šiek tiek priekaištų – staigiai nuspaudus akceleratorių, akimirka uždelsiama, tačiau po sekundės dalies jautiesi, tarsi sėdėdamas besibėgėjančio reaktyvinio lėktuvo kabinoje – milžiniškas sukimo momentas tiesiog įlipina į sėdynę, akių vyzdžiai išsiplečia nuo neįtikėtinos turbodyzelinio variklio dinamikos ir užgriuvusios niutonmetrų lavinos.
Ir nors gamintojas kol kas dar nepateikia duomenų nei kiek trunka įsibėgėjimas iki 100 km/val., nei kokios turėtų būti degalų sąnaudos (bandant jos buvo apie 9l/100 km), šis automobilis padarys įspūdį ne tik juo važiuojantiems, bet ir stebintiems iš šono.
Tačiau jei norite visiškos adrenalino fiestos – tada jums prie „S5“ vairo. 4,7 sek. iki 100 km/val., 500 Nm sukimo momentas ir visi varantys ratai – jau savaime nemenkas argumentas. Palyginti su ankstesnės kartos varikliu, čia kompresorių pakeitė turbina, 333 AG išaugo iki 354 AG ir tai yra tarsi du automobiliai viename.
Išvažiavus iš miesto romus žvėris staiga pašėlsta – jis ne tik akimirksniu pakeičia dviženklį skaičių triženkliu ir tenka gailėtis, kad bandymai vyko ne Vokietijoje ar uždaroje lenktynių trasoje, o bendro naudojimo keliuose Portugalijoje. Ir tas neįtikėtinai sodrus garsas, sklindantis važiuojant 4000 ir daugiau siekiančiomis apsukomis, taip pat perjungiant pavaras svirtelėmis prie vairo – sprogimas, riaumojimas ir beprotiška dinamika.
Todėl nieko nuostabaus, kad gamintojo žadamos 7,3 l sąnaudos buvo pusantro karto didesnės – ir dėl to jokio gailesčio ar priekaištų. Neįtikėtinai įvairiapusis automobilis.
Kas skaičiuoja pinigus?
Akivaizdu, kad toks modelis negali būti pigus. Kadangi prekyba juo bus pradėta tik rudenį, tad tikslios kainos kol kas nėra žinomos – pavyko išsiaiškinti tik tiek, kad jis kainuos maždaug 3000 eurų daugiau už pirmtaką, tad Lietuvoje jo kaina turėtų prasidėti kažkur nuo 40 tūkst. eurų.
Vokietijoje sportiškasis „S5“ preliminariai kainuos apie 63 tūkst. eurų, o „karščiausia“ „RS“ versija, kurios galia sieks ne mažiau kaip 450 AG, tikriausiai bus apie 80 tūkst. eurų.
Brangu? Žinoma, bet tai reliatyvu. Šiai dienai – tai moderniausias šios klasės kupė automobilis su pačiomis naujausiomis technologijomis – ketvirtos serijos BMW ir C klasės kupė „Mercedes“ yra ir senesni, ir jų tikslinė auditorija kitokia.
Tad jei tik yra mintis įsigyti kupė, drąsiai rekomenduoju jį išbandyti – o jei dar kažkam kyla abejonių dėl išvaizdos, tai čia, žinote, kaip ir santykiuose su mylimu partneriu – net nepastebėsite, kai jis jums taps pats mieliausias, gražiausias ir geriausias pasaulyje.
Įvertinimas 9,5/10
„Audi S5 Coupe“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 2995 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 260 kW/354 AG/5400-6400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 500 Nm/1370-4500 aps./min.
Pavarų dėžė : 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4692 mm
Plotis: 1846 mm
Aukštis: 1368 mm
Važiuoklės bazė: 2765 mm
Svoris: 1615 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. : 4,7 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,3 l/100 km
CO2 emisija: 166 g/km
Kaina: 63000 Eur (preliminari Vokietijoje) (bazinė kaina – nuo 40000 Eur (preliminari Lietuvoje)