Prie veržlumo mes dar sugrįšime, bet pradėkime nuo jaunystės. Specialioje naujų ir atnaujintų modelių, skirtų Europos rinkai, pristatymo savaitėje Ispanijoje „Lexus“ specialistai žurnalistams dėstė, kad kompanijos tikslas šioje automobilio „kūdikystės“ stadijoje šiemet parduoti 2 tūkstančius „RC“ modelių Senajame žemyne. Iš jų 75 procentai, gamintojo prognozėmis, bus hibriniai „RC 300h“, o likę – „RC 200t“ su turbininiu varikliu.
Geresniam „Lexus“ lūkesčių supratimui reikia paminėti, kad pernai koncernas visame pasaulyje (tačiau dar be Europos) pardavė 16 tūkst. šių prabangių kupė (prekyba startavo pačioje 2014 m. pabaigoje).
Tačiau dabartinės tendencijos Europoje pasirinkimo nepalieka net tokiai išskirtinai savo keliu keliaujančiai kompanijai – jeigu nori turėti kuo prisivilioti hibridais nesidominčiųjų, reikia pasiūlyti variklį, kurio maksimalus sukimo momentas primena statistinio Japonijos inžinieriaus darbo dieną: prasideda labai anksti ir baigiasi vėlai.
Galios paieškose
Bus tikrai įdomu sekti skaičius, kaip „Lexus“ seksis prekiauti būtent šia „RC“ automobilio versija. 2 litrų darbinio tūrio variklis su turbina išvysto 245 AG galią ir 1650-4400 apsukų diapazone generuoja maksimalų 350 Nm sukimo momentą, kurį galiniams ratams paskirsto 8 laipsnių automatinė „Sport Direct Shift“ pavarų dėžė, iš pradžių kurta galingiausiam „RC F“ modeliui su 5 litrų motoru.
Beje, pasirinkus „F Sport“ paketą automobilis komplektuojamas su riboto praslydimo diferencialu ir adaptyvia pakaba.
Tačiau tiesiojoje išryškėja automobilio silpnoji vieta – jis sveria beveik 1700 kilogramų net ir neturėdamas tradiciškai didesniu svoriu pasižyminčios hibridinės sistemos (su ja svoris išauga dar beveik centneriu). Todėl kelio vingiams išsitiesinus šiek tiek papildomos galios tikrai nepamaišytų.
Apie tai indikuoja ir paties gamintojo nurodomi skaičiai – iki 100 km/val. greičio „RC 200t“ įsibėgėja per 7,5 sekundės. Tad šio kupė privalumai slypi ne greityje ar galioje.
O ekonomijos parametrais mąstantiems reikia pasakyti kitą skaičių – aukščiausią pavarą šis automobilis ramiai važiuojant jungia ir pasiekus 90 km/val. (algoritmus galima užduoti keturiomis važiavimo režimo parinktimis: „Eco“, „Standart“, „Sport“ ir „Sport+“). Tikėtina, kad būtent šia maniera „RC“ gali pasiekti gamintojų deklaruojamas vidutines 7,2 litro benzino šimtui kilometrų sąnaudas.
Hibridinis keliautojas
„RC 300h“ versijoje montuojama hibridinė pavara, kurią sudaro 2.5 litro darbinio tūrio benzininis keturių cilindrų motoras, ant galinės ašies patupdytas elektrinis variklis bei akumuliatorius, kurių bendra galia pasiekia 223 AG, o maksimalus sukimo momentas – 221 Nm. Dinamikos iš šios versijos reikėtų tikėtis dar mažiau (nors varikliui pasiekus 5 tūkstančių apsukų per minutę gyvenimas aplinkui įgauna šarmingos gyvybės), mat gamintojo nurodymu iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 8,6 sekundės.
Tačiau dėmesys atkreiptinas į hibridinės sistemos privalumus: „Lexus“ deklaruoja 4,7 litro 100 km vidutines benzino sąnaudas ir kompaktiško miesto automobilio lygmens taršą – 108 gramų vienam kilometrui CO2 išmetimą. O šių eilučių autorius deklaruoja, kad su hibridine sistema puikiai suderinta transmisija-variatorius (E-CVT) važiavimą paverčia tolygia ir sklandžia istorija, kurios pagrindine fabula tampa ne greitis ir sportiškumas, o komfortas ir vairavimo malonumas.
Kalbant apie komfortą, „Lexus“ čia užsideda varneles ties visais klausimų langeliais. Pradedant pastebėjimu apie tai, kad šio Japonijos gamintojo komplektacijos paprastai iškart būna gausios įranga, pratęsiant atsiliepimais apie visiems be išimties žurnalistams įspūdį palikusią 17 garsiakalbių „Mark Levinson Premium Surround“ garso sistemą (bazinėje įrangoje – „Pioneer“ sistema) ir finišuojant tradicinėmis pastabomis apie nepriekaištingas medžiagas ir jų surinkimo kokybę.
Prabangių automobilių varžytuvėse bet kokios klaidos tiesiog būtų neatleistinos ir ribinės konkurencijos darbo sąlygų kultūros išauklėtiems Tekančios saulės šalies atstovams tai įdiegta su motinos pienu.
Kas labiausiai patiko: Pasirinkimas (hibridinė versija) aukščiausio lygio komfortiškoms ir ekonomiškoms kelionėms.
Kas labiausiai nepatiko: Norėtųsi dar vienos dinamiškesnės versijos.
Papildomos pastabos
1. Gamintojo atstovybė Baltijos šalyse nurodo, kad bazinė „Lexus RC 200t“ kaina regione bus 44550 eurų. Aukščiausia komplektacija be papildomai užsakomų priedų startuos nuo 58750 eurų. Atitinkamai „Lexus RC 300h“ kainos sieks nuo 45430 už bazinę įrangą ir nuo 59660 už „F Sport“ versiją.
2. „RC“ šifruojama kaip „Radical Coupe“. Patys „Lexus“ atstovai pabrėžia eleganciją, sportiškumą ir pakabos darbą. Subjektyviai: vienas iš šių trijų komponentų labiau atsispindi išvaizdoje nei charakteryje.
3. „Lexus“ multimedijos sistema ir jos valdymas yra verti atskyros pagyros: visiškai aiški, intuityvi ir neperkrauta milijonais nereikalingų funkcijų. Beje, 7 colių skersmens pagrindinis ekranas nejautrus lietimui, bet valdomas iš nešiojamų kompiuterių puikiai pažįstamu būdu – pirštais vedžiojant jautrų lietimui plotą šalia pavarų svirties. Patiko daug labiau nei kituose „Lexus“ modeliuose pažinta valdymo „džiaugsmo svirtelė“.