1. Visiškai normalu, kad iš pradžių neturite patirties ir nieko nežinote.
Kai atėjau dirbti į dabartinį savo darbą, visai nieko nežinojau. Pirma diena buvo nelengva. Turėjau perprasti, kaip pristatyti savo veiklą, kaip dirbti kompanijos ritmu, kaip bendrauti su vadovu. Trumpai tariant, tai – vidinė komunikacija. Būtent vidinė komunikacija skiria vieną kompaniją nuo kitos. Ją perpratus, darbas nebus nuobodus dokumentų kilnojimas, virs įdomiu, prasmingu darbu.
2. Įsigilinkite į kompanijos klimatą.
Kompanijos kultūra ir klimatas – be galo svarbūs rodikliai, lemiantys jūsų pasitenkinimą darbe. Jei tie rodikliai netiks, greičiausiai ieškosite naujų galimybių. O jei aplinka tiks, tikėtina, kad liksite dirbti ilgam, ir taip atsipirks pradinės jus pasamdžiusios kompanijos investicijos į jus. Jūsų pareiga – nuoširdžiai įsigilinti į visus kompanijos klimato aspektus.
3. Dėkite pastangas, kad greičiau pritaptumėte.
Logiška, kad naujame darbe kolegos ir vadovai viską paaiškins, bet labai svarbu patiems dėti pastangas viską perprasti ir prisitaikyti, kuo greičiau tai padaryti. Supraskite – įmonėje visi turi savo darbus ir neturi per daug laiko sutrikusiam naujokui.
4. Stenkitės prisidėti prie kompanijos kultūros kūrimo.
Pradėjau dirbti neseniai įsisteigusioje įmonėje, kurios kultūra ir vertybės buvo dar visai naujos. Tai turi ir gerų, ir blogų pusių. Gerai tai, kad padėjau kurti vidines komunikacijas. Blogai, tiksliau, sunku tai, kad pirmi mėnesiai buvo gana sudėtingi.
Inovacijų agentūros „Rocksauce Studios“ prezidentas Michealas Manningas pabrėžia – verta ištverti kompanijos pakilimus ir nuopuolius, kad padarytumėte įtakos kompanijos kultūrai. „Jei pastebite tai, ką būtų galima patobulinti, pasiūlykite konkretų sprendimą ar veiksmų planą, – rašo jis. – Prieš pateikdami juos vadovams, pasiaiškinkite, ar nebuvo bandyta įgyvendinti panašių iniciatyvų. Jei jau buvo, kaip į jas reaguota?“
Viena vertus, tikimasi, kad naujas darbuotojas pasiūlys naujų perspektyvų, kita vertus, nepradėkite vardinti to, kas jums nepatinka. Pirmiausia stebėkite, atlikite tyrimą.
5. Įvertinkite, koks yra jūsų vadovas.
Jei pasiseks, turėsite tokį vadovą, kokį turėjau aš – lyderį, kuris suvokia, kad privalo padaryti viską, kas įmanoma, kad darbuotojas jaustųsi įtrauktas į kompanijos veiklą, jaustųsi reikalingas. Sumanus vadovas pirmiausia kuria atvirą komunikaciją ir pasitikėjimu grįstą atmosferą. Tai nėra absoliutus sėkmės garantas, bet žymiai palengvina pradžią naujame darbe.
6. Pelnykite pasitikėjimą
Nepamirškite, kad pasitikėjimas – dvipusis dalykas. Jūs stengiatės perprasti naujus kolegas, o jie stengiasi pažinti jus. Rašytoja, komunikacijos specialistė Ronda Suder pastebi: „Pirmi trys mėnesiai darbe dažnai laiko pokalbio dėl darbo tęsiniu. Tai reiškia, kad turite išnaudoti visas sąveikas ir įrodyti, kad esate gerbtinas, profesionalus ir uolus darbuotojas, taip pat žmogus, su kuriuo kolegoms malonu kasdien praleisti po 8 valandas.“
Praeis laiko, kol tapsite komandos dalimi, imsite pasitikėti vieni kitais su kolegomis ir susibendrausite. Naujo darbo pradžia neretai baugina, bet verta pasistengti, kad galiausiai įsilietumėte į komandą.