Ar jums patinka tai, ką darote?
Permainų alkio priežastys ekspertams yra pakankamai gerai žinomos. Šalia noro uždirbti daugiau ar pakilti karjeros laiptais būtina paminėti ir žmogiškuosius faktorius – toksišką darbo aplinką, monotoniją, profesinio augimo galimybių stoką.
Rytis Jurkėnas, „egoPERFECTUS“ ir „Kalba.lt“ vadovas bei profesionalus karjeros konsultantas karjeros pokyčių siekiantiems klientams visada pataria galvoti ne apie konkrečią poziciją, o apie pačią veiklą ir jos teikiamą pasitenkinimą. Anot jo, daugeliui žmonių raktas į sėkmę yra daryti tai, kam jie turi įgimtus polinkius ir talentus.
Daug metų su privačiais klientais dirbęs Artur Kisiel patirtį kaupė keliose skirtingose pozicijose. Galiausiai pernai savo karjerą jis pasuko verslo pusėn ir tapo draudimo bendrovės BTA verslo klientų departamento direktoriumi. Anot jo, naujoji kryptis paprasčiausiai labiau atitiko jo asmenybę.
„Bendraujant su privačiais klientais labai daug lemia emocijos. Reikalingas aukštas empatijos lygis, todėl vieniems darbuotojams būna lengviau, o kitiems prireikia daugiau praktikos. Tuo metu verslo klientų segmente labai svarbus tikslumas. Klientai labiausiai vertina tavo žinias ir kompetencijas. Tai visai kitas segmentas. Galiu pasakyti, kad tas tikslumas, profesionalumas ir platesnis galimybių spektras man tiesiog labiau tinka“, – teigia pašnekovas.
Darbdavio užduotis – pasiūlyti alternatyvius kelius
A. Kisiel pastebi, kad keisdami darbą žmonės paprastai pakeičia tik darbovietę. Pati jų veikla išlieka tokia pati. Tokiais atvejais pokyčiai toli gražu ne visada išeina į naudą. Galvojančius apie permainas jis ragina visų pirma patikrinti augimo galimybes esamame darbe.
Jam pritaria ir R. Jurkėnas. Specialistas ragina įmones atkreipti ypatingą dėmesį į vieną didžiausių, bet retai aptariamų skaudulių. Kiekvienoje komandoje yra puikių specialistų, kurie užauga ir turi potencialo tapti vadovais, nors neturi tam reikalingų savybių. Tokiu būdu įmonė praranda ir specialistą, ir vadovą. Šios problemos priežastis – nesugebėjimas įsivaizduoti alternatyvos augimui aukštyn. Realybėje ja gali tapti horizontalus tobulėjimas.
„Vienas labiausiai demotyvuojančių pojūčių – jausmas, kad „užsisėdėjau“ ir nebeturiu erdvės tobulėti. Kai darbuotojams sudarome sąlygas augti, tarsi sakome jiems: „pasitikiu tavimi ir tavo gebėjimais“, o darbuotojai ima jausti, kad ši darbovietė – ne laikina stotelė. Jei plečiate savo veiklą, pirmiausia atviras motyvuojančias pozicijas pasiūlykite esamiems darbuotojams. Jei pastebite, kad darbuotojo akys dega žvelgiant į kito skyriaus kolegas, – sudarykite sąlygas semtis naujų žinių toje srityje“, – pataria HRIZER ekspertė, personalo praktikė Lina Dumskė.
Kaip atpažinti aukšto lygio kompaniją
„Galbūt paaiškės, kad darbe galite judėti šiek tiek kita linkme, o galbūt horizontaliai judėti įmonės viduje. Man labai patinka pas mus esanti bendradarbiavimo ir komunikavimo kultūra. Visada stengiuosi ja pasinaudoti. Visiems svarstantiems palinkėčiau nebijoti iššūkių, mokymosi, ėjimo į naują sferą, smalsumo, noro patirti gyvenime kažką naujo“, – sako BTA verslo klientų departamento direktorius.