UAB „JTI Baltic“ korporatyvinių ryšių ir komunikacijos vadovas Renaldas Vaisbrodas pastebi, kad įmonė – viena progresyviausių darbdavių pasaulyje. Jis papasakojo, kaip įmonei pavyksta pasiekti tokių rezultatų ir su kokiais iššūkiais susidūrė pandeminiu laikotarpiu.
– Ką reiškia įmonei tapti geriausiu darbdaviu pasaulyje?
– Mūsų įmonei tai reiškia galimybę pasiūlyti darbuotojams geriausias sąlygas ir taip jau septintus metus iš eilės. Be to, tai žinia mūsų būsimiems darbuotojams, kad kaip darbdavys esame unikalūs, galime pasiūlyti savirealizaciją, suteikti galimybes tobulėti ir būti savimi.
– Kokias galite pasiūlyti išskirtines sąlygas savo darbuotojams?
– Nuo šių metų sausio 1 dienos visoje korporacijoje įgyvendinome kokybiškai naują tėvystės atostogų politiką. Korporacija įsipareigoja apmokėti tėvystės atostogas 100 proc. iki 20 savaičių. Ir visiškai nesvarbu, kaip vienas ar kitas darbuotojas tapo mama ar tėčiu: pastojo, įsivaikino ar kaip kitaip. Šios politikos dėka parodome, kad mums nesvarbu, ar darbuotojas yra heteroseksualus, ar homoseksualus, ar vaikas gimė ar buvo įvaikintas. Mes esame tam, kad padėtume ir prisidėtume prie darbuotojų gerovės, nepriklausomai nuo pasirinkimų.
Kitas dalykas, kuo mes didžiuojamės, yra tai, kad trečius metus iš eilės įgijome vienodo atlyginimo mūsų darbuotojams sertifikatą. Mūsų būstinėje Ženevoje tiek vyrai, tiek moterys gauna atlyginimą, kuris yra tolygus, priklausomai nuo jų užimamos pozicijos. Tyrimai rodo, kad įmonės, kurios užtikrina atlygio lygybę, yra 15 proc. sėkmingesnės nei tos, kurios nekreipia į tai dėmesio. Todėl pastangos, siekiant užtikrinti tolygesnes sąlygas, yra susijusios su tiesioginiais verslo interesais. Palankesnės sąlygos leidžia verslui veikti geriau.
– Vis dažniau pasigirsta kalbų, kad ne atlyginimas lemia darbuotojo pasirinkimą, o sąlygos. Ar pastebite tai?
– Taip. Konkurencija dėl gero darbuotojo vyksta ir ji labai nuožmi. Pastaruoju metu, kai prie mūsų kompanijos prisijungia nauji darbuotojai, jie dažnai kalba ne apie tai, kad juos suviliojo patrauklus atlyginimas, nors ir jis, bet labiausiai sudomina dėmesys darbuotojui. Mes norime savo verslui kurti kuo sėkmingesnę aplinką. Darbuotojas, prieš prisijungdamas, yra informuojamas kokios jo ar jos laukia tobulėjimo galimybės, mokymai. Formuojamas lūkestis, kad jei tave įdarbino marketingo funkcijai, bet karjeros metu tu susidomėjai finansais, persikvalifikavimas bus skatinamas ir palaikomas. Šiuolaikiniam darbuotojui tai yra labai svarbu. Jis tikisi save savirealizuoti.
– Su kokiais iššūkiais susiduriate šiuo pandeminiu laikotarpiu?
– Visa mūsų korporacija persikraustė į darbą iš namų. Dėka pandemijos darome pakeitimus savo vadybinėje struktūroje. Anksčiau darbas iš namų buvo įmanomas, bet ribojamas. Pandemijos patirtis mums parodė, kad darbas iš namų yra toks pats efektyvus, jei ne efektyvesnis nei biure. Bandome palaikyti komandinę dvasią, periodiškai organizuodami virtualius susitikimus, siūlydami savo darbuotojams pakeisti aplinką, saugiai patirti ir namuose įspūdžių, kurie leistų nepamiršti, kad būtina ne tik atlikti darbus, bet ir rūpintis savo ir savo šeimos gerove.
– Daugelis pasaulio šalių kalba apie darbo laiko trumpinimą, keturias darbo dienas per savaitę, kokia jūsų kompanijos politika apie tai?
– Jei kalbėsime apie darbo laiką, mūsų kompanijos nuostata orientuota į rezultatus ir tikslą, mažiau – į skaičius ir formą. Pandemija – viena iš nuotolinio darbo pamokų. Anksčiau buvo griežtai sudėliota, kad vieną dieną per savaitę galima dirbti iš namų. Dabar viso to atsisakoma – tiek, kiek reikia, tiek ir darbuokimės iš namų. O dėl keturių darbo dienų kompanijos politika nėra nusistovėjusi. Įgyvendiname šiuolaikinės vadybos metodus, bet jei matysime, kad darbuotojai stokoja laiko su šeima ir dėl to nukenčia darbo rezultatai, net neabejoju, tokia galimybė bus įvertinta.
– Apibendrinant, kokie yra darbuotojo prioritetai, renkantis darbdavį?
– Jis ieško savirealizacijos, profesinio tobulėjimo ir saugumo, ypač pandeminiame kontekste. Esame įsitikinę, kad tai yra raktinės pasirinkimo priežastys ir savo korporacijoje siekiame atitikti darbuotojo lūkesčius ir konkuruoti dėl geriausių darbuotojų rinkoje.