„Wix.com“ Lietuvos padalinio vadovė Monika Laukaitė dalijasi 5 patarimais, kurie perdegimo darbe padeda išvengti jai pačiai.

1. Nusistatykite tikslias darbo valandas.

Daugeliui viršvalandžiai yra dažna situacija. Momentas, kai paliekate biurą ir išeinate namo, tiksliai parodo jūsų darbo pabaigą. Tačiau dirbant iš namų, tos pačios galimybės viską palikti ir fiziškai išvykti iš darbo vietos nėra.
„Net, jei atsikeliate nuo stalo ir atsisėdate ant sofos, jūsų kompiuteris vis dar yra už kelių žingsnių. Todėl vienas geriausių laiko planavimo patarimų dirbantiems iš namų – tai aiškių darbo valandų nustatymas. Žinoma, nepamirškite apie jas pranešti savo komandai ir vadovams. Tai leis laikytis tvarkaraščio ir geriau planuotis darbo dieną“, – sako M. Laukaitė.

2. Užsibrėžkite tikslus.

Pašnekovė priduria, kad ji savo darbuotojams nuolat primena, jog norint atskirti darbą nuo poilsio, svarbu skirti laiko savaitės tikslų ir darbų apmąstymui: „Paklauskite savęs, kokie prioritetai darbe – ar turite paskirtą tikslią dieną priduoti užduočiai? Ką privalote padaryti, ir ką būtų šaunu padaryti? Tuomet, kai turėsite aiškų užduočių, kurias reikia atlikti, sąrašą, galėsite susiplanuoti darbotvarkę.“
Svarbu nepamiršti ir asmeninių tikslų. Nepaisant to, kad jų užsirašyti nereikia, visuomet skirkite laiko ir juos apmąstykite. Ar yra kažkas, ką norite padaryti šiandieną ar šią savaitę? Galbūt norite paskambinti draugams, užsiimti meno projektais, paskaityti knygą ar nuveikti ką nors, kas atneša jums džiaugsmo. Pasistenkite jų nepamiršti ir imtis po darbo, tai leis atsipalaiduoti ir užmiršti darbines problemas.

3. Darykite pertraukas.

Dirbant iš namų, darbuotojams taip pat neretai trūksta kolegų, su kuriais galima pasidaryti kavos pertrauką ar pasišnekėti, tačiau tai nereiškia, kad daryti pertraukų – nereikia.
„Skirti laiko pertraukoms yra gyvybiškai svarbus dalykas, siekiant sukurti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą. Iš kolegų nuolat girdime, kad pertraukos taip pat leidžia kur kas lengviau įveikti stresą darbe. Jos suteiks laiko atsitraukti ir pažvelgti į užduotis naujomis akimis. Pertraukos netgi gali padėti tapti produktyvesniais“, – akcentuoja M. Laukaitė.

4. Pasiskirkite darbo vietą.

Net ir susiplanavę savo darbo dieną bei pertraukėles, žmonės, dirbantys iš namų, puikiai žino, kad darbas namuose ne visada yra toks malonus, kaip gali pasirodyti. Kitaip tariant, šansų ramiai ir be streso sėdėti su kavos puodeliu rankoje – nusimato mažai. Kokybiškam darbui įtakos turi net ir tokie dalykai kaip supanti aplinka. Todėl, jei siekiate atrasti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, dirbti sėdint lovoje nėra geriausia mintis.
M. Laukaitė pataria darbui skirti konkrečią vietą – speciali aplinka, priemonės sukurs aiškią ribą tarp darbo ir poilsio erdvių.

5. Būkite geri sau.

Galiausiai, turint daug atsakomybių, lengva užmiršti asmeninę laimę. Nepaisant to, reikia priminti sau, kad tai – taip pat labai svarbu. Specialistų teigimu, jei darbuotojai jausis laimingesni ir patenkinti savimi, labiau tikėtina, kad bus geresniais darbuotojais, draugais, tėvais ir taip toliau.

„Tiek iš savo asmeninės, tiek ir darbuotojų patirties žinau, kad ne visuomet lengva atrasti pusiausvyrą, ypač tokiu sudėtingu laikotarpiu. Todėl, pirmiausia, duokite sau laiko atsigauti po darbo – šiuo metu, tai itin svarbu, nes nebeliko laiko tarpo, kai keliaujate namo. Nebijokite atsijungti: išjunkite telefoną, kompiuterį, atsiribokite nuo išorinio pasaulio, leiskite sau atsipalaiduoti. Kitas svarbu dalykas – skirkite laiko sau ir savo artimiesiems. Stenkitės rasti bent mažus laiko tarpus draugystėms palaikyti ar savę tobulinti“, – sako pašnekovė.

Nepaisant to, kad egzistuoja be galo daug patarimų, kaip atskirti darbą ir asmeninį gyvenimą, reikia suprasti, kad negalime tikėtis, jog šie du poliai kartas nuo karto nesusijungs: „Galite daryti viską, tačiau nuolat atsiras dalykų, kurie darys įtaką darbo valandoms, šeimai ir poilsiui. Nuolatinis tokios pusiausvyros siekimas gali būti alinantis, todėl svarbu savęs nesmerkti kas kartą, kai kažkas nepavyksta. Juk negalite visko daryti tobulai. Ypatingai, kai kalbame apie tokias situacijas kaip karantinas, kuris meta iššūkį nusistovėjusiam gyvenimo ritmui ir, po kurio grįžti į realybę taip pat nelengva.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)