1. Mažiau komentuokite internete
Jei darbe susiduriate su sunkumais, gali kilti pagunda nuleisti garą ir parašyti apie tai socialiniuose tinklalapiuose.
Darbo teisės specialistė Mia Pantechis teigia, kad būtent dėl socialinės žiniasklaidos žmonės turi nemalonumų darbe: „Dėl prieštaringų komentarų socialiniuose tinkluose darbuotojas gali nukentėti, net jei komentarus rašo savo asmeninėje paskyroje, ne darbo valandomis.“
M. Pantechis teigimu, pagal įstatymus, darbdavys turi teisę imti disciplinuojamų veiksmų, jei įrašas:
• kenkia darbdavio prekės ženklui;
• griauna pasitikėjimą tarp darbdavio ir darbuotojų;
• vienokiu ar kitokiu būdu kertasi su darbuotojo įsipareigojimais darbdaviui.
Patarimai darbuotojams, kaip elgtis socialiniuose tinklalapiuose:
• Susipažinkite su įmonės, kurioje dirbate, politika socialiniuose tinklalapiuose.
• Nerašykite komentarų apie savo įmonę ar kolegas.
• Nuolat stebėkite ir tvarkykite savo profilį.
• Tikrinkite privatumo nustatymus.
• Turėkite omenyje, kad tai, kaip save pateikiate interneto erdvėje, gal turėti įtakos jūsų profesinei reputacijai ar karjeros galimybėms ateityje.
• Apgalvotai priimkite žmones į draugus socialiniuose tinklalapiuose.
• Apgalvokite, prie kokio informacijos spaudžiate „patinka“, kuo dalinatės ir pan. Jei tai gali pakenkt jūsų darbdavio reputacijai, jis gali imtis veiksmų.
• Darbo metu per daug nesinaudokite socialiniais tinklalapiais asmeninėms reikmėms.
2. Jei sergate, tuo metu nepublikuokite nuotraukų, kuriose pramogaujate
Antra auksinė taisyklė – jei sunegalavote ir nedirbate, neviešinkite nuotraukų, kuriose akivaizdžiai pramogaujate.
„Didelė klaida: žmogus paskambina į darbą ir praneša, kad susirgo, o pats eina žaisti krepšinio, teniso ar pan.“, – aiškina teisininkas Robynas Johnsas.
3. Darbo metu per daug nesinaudokite asmenine paskyra socialiniame tinklalapyje
Galbūt jūsų darbas toks, kad yra galimybė atsidaryti savo socialinio tinklalapio paskyrą darbo kompiuteryje ar išmaniajame telefone.
Jei nuolat sėdite socialiniuose tinklalapiuose ir tai jau trukdo darbui, darbdavys gali imtis drausminančių priemonių, įspėja M. Pantechis. Jos teigimu, reikia atskirti asmeninį naudojimąsi socialiniais tinklalapiais ir naudojimąsi jais darbo reikalais.
Kaip apibrėžiamas „per dažnas“ naudojimasis socialiniais tinklalapiais, priklauso nuo konkrečių aplinkybių. Tai gali būti apibrėžta įmonės taisyklėse.
4. Atsiminkite, kad esate stebimi
Teisininko Davido Glance‘o teigimu, dauguma darbdavių stebi savo darbuotojų veiksmus internete, kai juo naudojamasi įmonės kompiuteriais.
„Galima patikrinti, kiek laiko buvote vienoje ar kitoje svetainėje. Tiesa, galima pažiūrėti į naršyklės istoriją ir kitus nustatymus – tada bus aišku, kur ir kada buvote“, – aiškino D. Glance‘as.
Daugelyje įmonių draudžiama atsidaryti socialinius tinklalapius darbo kompiuteriais, naudojantis įmonės internetu. Galima apeiti šį draudimą, naudojantis virtualiu privačiu tinklu (angl. VPN), bet tai būtų darbo taisyklių pažeidimas, taigi nepatartina to daryti.