Darbo skelbimų portalo CV Market specialistai pateikia keletą patarimų, kaip be streso paruošti patrauklų CV darbdaviui.
CV pavadinimas
Kuriant naują CV internetinėje sistemoje (nesvarbu, ar kuriate sisteminį, ar įkeliate iš savo kompiuterio), atreipkite dėmesį į CV pavadinimą. Tai nėra niekam nesvarbus ir nematomas laukas. CV pavadinimas yra vienas iš pirmųjų dalykų, kuriuos pamato darbdavys. Pavadinimas gali lemti ar Jūsų CV bus peržiūrėtas, ar ne. Todėl rekomenduojame parašyti kelių žodžių frazę, kuri apibūdintų, koks specialistas esate. Pavyzdžiui, „Muitinės tarpininkas su 5 m. patirtimi“, „Ieškantis pardavimų vadovo darbo“, „4 kalbas mokantis aptarnavimo specialistas“ ir pan.
Saikingas CV ilgis!
Atrankų specialistas ar darbdavys prie vieno CV vidutiniškai praleidžia iki 2 minučių, todėl tikėtis, kad bus perskaitytas visas 4 puslapių „rašinėlis“ neverta. Kita vertus, dažnai pasitaikantis skurdus CV irgi nėra tinkamiausias, t. y. minimi tik sausi faktai, be trumpo detalizavimo (tas aktualiausia darbo patirties aprašyme). 1-2 puslapiai yra pats optimaliausias CV ilgis.
CV pritaikymas.
Visi taip darome – pasiruošiame CV ir tą vienintelį siunčiame į visus (nors kiek patinkančius) skelbimus. Skirkite laiko ir pritaikykite CV kiekvienai darbo pozicijai. Pasiskaitykite apie įmonę, apie darbo pobūdį ir CV rašykite, akcentuodami tam konkrečiam darbui naudingą darbo patirtį, įgūdžius, asmenines savybes. Jumis tikrai susidomės.
Motyvacinis laiškas.
Ne kiekvienas darbdavys susies kiekvieną Jūsų darbinę patirtį su darbe reikalingomis žiniomis. Nesidrovėkite ir trumpai paaiškinkite, kodėl vienos ar kitos Jūsų žinios bus naudingos būtent tame darbe. Kaip Jūs galite pritaikyti vieną ar kitą patirtį bei kodėl būtent Jūs būsite tinkamiausias kandidatas.
Naujinkite CV.
Darbdavys, matydamas, kad Jūsų CV yra atnaujintas, t. y. surašyta naujausia patirtis, naujausi mokymai ir pan., supras, kad esate motyvuotas susirasti naują darbą.
Viršuje esminė informacija.
Dažniau darbdaviams yra svarbiausia Jūsų darbinė patirtis bei įgūdžiai, o ne namų adresas ar vidurinės mokyklos pavadinimas. Po kontaktinių duomenų (vardo, pavardės, miesto, telefono numerio bei el. pašto) kelkite darbo patirties dalį, vėliau dalis pagal skelbimo pobūdį. Jeigu darbo pasiūlyme akcentuojamos kalbos ar kompiuteriniai įgūdžiai, tuomet surašykite juos. O tik paskui minėkite kitą informaciją. Jau pačioje pradžioje turite sudominti darbdavį ir tik vėliau galite minėti ne tiek svarbią informaciją.
Pasiekimai ir skaičiai.
Akcentuokite pasiekimus, t. y. neaprašinėkite savo darbinių funkcijų viename ar kitame darbe, o kalbėkite apie tai, ką pasiekėte, padarėte naujo, įdiegėte ir pan. Ypač teigiamai veikia įvairios skaitinės išraiškos. Tarkime įvykdėte pardavimo planą 120 proc., pritaikius Jūsų sistemą užsakymų skaičius padidėjo 2 kartus ir t. t.
Klaidos.
Negalvokite, kad darbdaviai neatkreipia dėmesio į gramatiką ar skyrybą. Būtinai kelis kartus peržvelkite patys, duokite draugams ar pasinaudokite kompiuterinėmis / internetinėmis programomis, kurios pataisys galimas klaidas. CV - tai tarsi Jūsų vizitinė kortelė ar komercinis pasiūlymas, kuriuo parduodate save. Kas norėtų samdyti neatsakingą, nekruopštų darbuotoją, kuris netgi save pristato atmestinai.
Nemeluokite.
Visi šiek tiek pagražina savo CV, tačiau meluoti labai nepatartina. Jeigu ši informacija neišlys pokalbio metu, darbo metu tikrai išaiškės. O tada ne tik susigadinsite reputaciją, bet ir galite netekti darbo.
Ir nepamirškite, svarbiausia bandyti ir Jūsų diena ateis!