Skaitykite 5braskes.lt naujienas ir savo išmaniajame telefone. Parsisiųskite programėles: „iPhone“; „Android“. Sekite mūsų naujienas ir Facebooke!
Panagrinėkime kelių kartų istoriją ir pažiūrėkime, kaip keitėsi moteriško grožio idealai.
Nuo Gibsono merginos dvidešimto amžiaus pradžioje iki puošnių formų Beyonce šiais laikais, neaplenkiant „heroino eleganciją“ spinduliuojančios Kate Moss – jus gali nustebinti, kaip smarkiai per kelis dešimtmečius pasikeitė geidžiamiausios moteris įvaizdis.
1910 metais vyravo Charleso Dana Gibsono iliustracijose vaizduojamos merginos, kuri ilgainiui buvo pavadinta tiesiog Gibsono mergina, kultas – puošnių formų moters, patempusios lūpą. Gibsono mergina aukšta ir liekna, bet su apkūniais sėdmenimis ir apvaliais klubais, jos liemuo taip suveržtas korseto, kad kūnas įgauna smėlio laikrodžio formą.
1920 m. į madą atėjo vadinamojo „Flapper girl“ tipo merginos – be klubų ir krūtinės, berniukiško tipo. Tai buvo nelengvi laikai Didžiojoje Britanijoje, dar buvo likę geri penkiolika metų iki egalitarinės gerovės valstybės sukūrimo, tad nemažai suaugusių šalies gyventojų ir vaikų neturėdavo užtektinai maisto. Be to, dar nebuvo nei dulkių siurblių, nei skalbyklių, tad namų šeimininkėms nereikėjo samdytis asmeninio trenerio, kad išlaikytų liekną figūrą – namų ruošos darbai sudegindavo visas kalorijas. Nors dauguma moterų neturėjo problemų dėl antsvorio, būtent trečiajame praeito amžiaus dešimtmetyje atsirado pirmosios dietos.
Aukštesnei visuomenės klasei priklausančios moterys, kurios galėjo sau leisti prabangą sočiai pavalgyti ir neprivalėjo sunkiai plušėti namuose, pirkdavo naujuosius moteriškus žurnalus, kuriose buvo spausdinamos dietos. Besilaikydamos naujai išrastų dietų šios moterys siekė madingos tais laikais figūros, kad gražiai atrodytų su garsiąja „flapper“ suknele (kaip iš filmo „Didysis Getsbis“).
Ketvirtajame dešimtmetyje žlugus kapitalo rinkai, moralė sugriežtėjo ir į madą atėjo ilgesnės suknelės. Apvalios formos vėl tapo madingos ir moterys išdrįso apnuoginti pečius.
Šis šiek tiek geidulingesnis įvaizdis išpopuliarėjo žiniasklaidoje, ir pradėjo penktojo dešimtmečio ekrano karalienių erą.
Penktojo dešimtmečio moters apimtys buvo keliais centimetrais didesnės paprasčiausiai todėl, kad ji galėdavo daugiau valgyti. Penktajame dešimtmetyje buvo paklotas pamatas aukštesnėms moterims, nes Britanijos vyriausybė išleido dekretą, kuriame nurodyta, kad kiekvienas vaikas kasdien turi gauti apie 200 ml pieno, todėl vaikai augo stipresnių kaulų. Ši programa buvo tęsiama mokyklose iki aštuntojo dešimtmečio, kai Margaret Thatcher ją atšaukė.
Penktojo dešimtmečio moterys buvo lieknos vėlgi dėl itin judraus gyvenimo būdo. Benzino automobiliams nebuvo, todėl žmonės kasdien važinėjo dviračiais ar nueidavo pėsčiomis ne vieną kilometrą. Nieko nestebindavo, kad dažna mergina po šeštadienio šokių namo kulniuodavo 16 kilometrų pėsčiomis.
Vyrams išvykus į karą, mada pasikeitė. Išpopuliarėjo moteriškesnės formos, kad moterys galėtų pradžiuginti namo trumpam grįžusius savo didvyrius. Damos puošėsi aptemptais kostiumėliais ir gėlėtomis suknelėmis su liemenį išryškinančiais diržais, o „flapper“ stiliaus korsetą, suveržiantį krūtinę, pakeitė kūgio formos liemenėlė.
Šie idealai pasiekė apogėjų šeštajame dešimtmetyje, kai žurnaluose buvo reklamuojamos svorio augimą skatinančios tabletės moterims, kurios troško didesnių apvalumų.
O septintajame dešimtmetyje mada vėl akivaizdžiai pakito – supermodeliai, tokie kaip Twiggy ir Jean Shrimpton, išpopuliarino liesos, paaugliškų formų moters įvaizdį.
Suknelės ir vėl susitraukė, kad tiktų taip trokštamai berniukiškai figūrai, moterys masiškai svajojo apie mažesnę krūtinę ir siauresnius klubus.
Kad pasiektų trokštamo rezultato, daugelis moterų puolė laikytis dietų, ir būtent tuo laiku, 1963 m., susikūrė pirmasis „Svorio stebėtojų“ (Weight Watchers) klubas.
Aštuntajame dešimtmetyje į madą ir vėl grįžo apvalesnės formos – aukštos, lieknos šokančioskaralienės įvaizdis. Tų laikų idealas buvo Farrah Fawcett, kuri visuose plakatuose ir žurnalų viršeliuose demonstravo vapsvos liemenį.
Artėjant devintajam dešimtmečiui, britų moterys buvo pakeliui link naujos mados – kriaušės tipo figūros, kai klubai keliais centimetrais platesni už krūtinę.
Moterys dievino tų laikų supermodelius – ilgakojes Elle MacPherson, Naomi Campbell ir Lindą Evangelistą. Ir be abejo, devintajame dešimtmetyje į madą atėjo aerobikos treniruotės, ir moterys kartu su Jane Fonda treniravosi siekdamos lankstaus, raumeningo kūno.
Tačiau, nepaisant didelio parduotų vaizdajuosčių kiekio ir treniruočių populiarumo, moterų apimtys ir toliau didėjo.
Ir tada atėjo dešimtasis dešimtmetis – su Kate Moss. Tų laikų supermodelis ir viršelių mergina, Kate Moss kartu su kitomis podiumo karalienėmis, tokiomis kaip Jodie Kidd, išpopuliarino vadinamąjį „heroino elegancijos“ įvaizdį – liesos merginos įkritusiomis akimis.
Laimei, šis įvaizdis ilgainiui nugrimzdo į užmarštį, kai Gisele Bundchen ėmė populiarinti sveiką gyvenimo būdą ir raumeningą pilvą.
Britney Spears taip pat pasirodė grožio arenoje ir šokiravo pasaulį prisipažinusi, kad gražų pilvą išsaugoti jai pavyksta kasdien padarant po 600 atsilenkimų.
2000 metais kriaušės figūra dar labiau išpopuliarėjo – per dvidešimt metų vidutinė liemens apimtis išaugo 10 centimetrų.
O didžiulės šiuolaikinių grožio deivių Kim Kardashian ir Nicki Minaj apimtys trečiojo dešimtmečio moterį tiesiog šokiruotų.