Praėjus maždaug dešimtmečiui po pirmojo išleidimo „Minecraft“ išlieka nepaprastai populiarus dėl unikalaus keisto žaidimo ir atviro pasaulio kūrimo galimybių derinio, rašo „Wired“.
Praėjusį mėnesį išleistame „Oasis“ žaidime perteikta didžioji dalis originalaus žaidimo su nepaprastu ir keistu posūkiu. Visą žaidimą generuoja ne žaidimo variklis ir ranka koduojamos taisyklės, o dirbtinio intelekto modelis, kuris sugalvoja kiekvieną kadrą.
Žaidimą „Oasis“ sukūrė Izraelio dirbtinio intelekto startuolis „Decart“, bendradarbiaudamas su įmone „Etched“, kuri kuria specialų silicį, siekdama pademonstruoti techninės įrangos, optimizuotos transformatorinių dirbtinio intelekto algoritmų maitinimui, galimybes.
„Oasis“ naudoja transformatoriaus DI modelį, panašų į tą, kuris naudojamas dideliam kalbos modeliui, tik, matyt, apmokytam pagal begalę „Minecraft“ žaidžiančių žmonių pavyzdžių, kad sukurtų kiekvieną naują vaizdo įrašo kadrą, reaguodamas į ankstesnįjį ir į naudotojo įvestį, pavyzdžiui, paspaudimus ar pelės judesius.
Žaisti „Oasis“ internete galima nemokamai. Žaidimas slepia keistus artefaktus, pavyzdžiui, deformuotus gyvulius ir niekur nevedančius laiptus. Kiekvienas kadras generuojamas pagal tai, ką dirbtinio intelekto modelis įsivaizduoja, taigi žaidimo pasaulis niekada nebūna visiškai stabilus. Taip pat galima įkelti savo paveikslėlį, kad „Oasis“ galėtų su juo dirbti.
„Oasis“ tapo virusiniu hitu, nes žmonės ieško būdų, kaip priversti jo dirbtinio intelekto variklį kurti naujas aplinkas. Kartais jį netgi galima apgauti, kad teleportuotų jus į tamsų mėnulio peizažą, primenantį „Minecraft“ pabaigą. Iškalbinga tai, kad šis generatyvinio dirbtinio intelekto projektas nėra visiškai originalus, o veikiau atrodo kaip keistokas populiariausio pasaulyje žaidimo nukopijavimas (jis buvo apmokytas pagal atvirojo kodo „Minecraft“ duomenų rinkinį iš „OpenAI“).
„Žmonės bando teleportuotis į skirtingus pasaulius ir greitai bėgioti, – sako Robertas Wachenas, bendrovės „Etched“ vyriausiasis veiklos vadovas. „Tai viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl jis tapo virusiniu“.
„Oasis“ taikomas dirbtinio intelekto metodas yra pernelyg nenuoseklus ir nekontroliuojamas, kad būtų naudingas įprastame žaidime, sako Julianas Togelius, Niujorko universiteto kompiuterių mokslo profesorius. Jo teigimu, generatyvinis dirbtinis intelektas ateityje gali padėti valdyti žaidimo veikėjus ir galbūt kurti scenas ar pasaulius, tačiau kol kas dar anksti.
Jeigu norite išbandyti šį sparčiai populiarėjantį žaidimą, tai galite padaryti ČIA.