Ankstyvojo ugdymo psichologė, darželio „Istorijų namai“ įkūrėja Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė teigė, kad dabartinėje mūsų kultūroje – apstu priemonių ir įrankių, kuriuos norisi išbandyti ne tik suaugusiems, tačiau ir vaikams. Vis dėlto, ji pabrėžė, kad turint daug pasirinkimų ypač svarbu surasti balansą.
„Iš tiesų išmaniųjų įrenginių naudojimas gali neigiamai paveikti vaikų elgesį jei įrenginius naudojame netinkamai. Labai svarbu, kaip su vaiku užsiima suaugusieji, kaip jie užsiima ar neužsiima visai. Jei naudodami išmaniuosius įrenginius tėvai siekia vaikus lyg „išjungti“, nes tuo metu vaikas yra nepalankus, toks elgesys gali sumažinti vaiko ir tėvų tarpusavio ryšį. Jei telefonas ar planšetinis kompiuteris vaikui duodamas nuolat, tai gali paveikti netgi jo raidą. Žinoma, jei šie įrenginiai naudojami sąmoningai, galvojant apie turinį ir kontekstą, tai gali turėti ir teigiamą poveikį jo raidai“, – įžvalgomis dalijosi G. Sujetaitė-Volungevičienė.
Pašnekovė aiškino, kad vaikai geba ypač greitai išmokti naudotis technologijomis, todėl nereikėtų jų visiškai atsieti nuo įrenginių, tačiau atsižvelgiant į skirtingą vaikų amžių, tėvai turėtų nubrėžti atitinkamas ribas.
Mažiausiems įrenginių nereikia
Psichologė dalijosi įžvalgomis, kad kai kuriems tėvams technologijos apskritai kelia paniką, kadangi apie tai, kiek prarasta dėl išmaniųjų įrenginių, susimąsto tik tuomet, kai prireikia daug darbo, jog prarasti dalykai būtų sugrąžinti. Ji pabrėžė, kad labai svarbu, jog tėvai suprastų, koks elgesys su išmaniaisiais įrenginiais yra tinkamas, koks netinkamas, ir kaip galima tomis technologijomis naudotis pozityviai bei nesijausti kaltiems, kad jos yra naudojamos.