Apie vadinamuosius prekybininko privačius prekės ženklus vaizdo konferencijoje diskutuoja prekybos centro „Iki“ kokybės vadovė Aldona Čepulis ir tinklaraščio „Ant medinės lentelės“ autorė Kristina Pišniukaitė-Šimkienė.

Iki šiol yra manoma, kad privatūs prekės ženklai, kurie kai kuriais atvejais yra pigesni už žinomus prekės ženklus, savaime signalizuoja prastesnę kokybę, tačiau, kaip sako A. Čepulis, tai yra daugiau mitas, nes prekybos tinklai kelia kur kas aukštesnius reikalavimus tokių prekių ar produktų gamintojams.

„Šios prekės atitinka ne tik bazinius teisės, bet ir papildomus prekybininko reikalavimus. Privačios etiketės produkto įvedimas prasideda nuo reikalavimų tiekėjams, kurie privalo būti įsidiegę sertifikuotas maisto saugos valdymo sistemas. Kiekvienai tokiu prekės ženklu pažymėtai prekei yra patvirtinama abiejų pusių tarpusavyje suderinta produkto specifikacija, kurioje yra reikalavimai sudėčiai, maistingumo deklaracijai, fizikiniams, cheminiams ir mikrobiologiniams produkto parametrams. Tad sakyti, kad tokių produktų kokybė yra prastesnė, tikrai negalima – teigia A. Čepulis.
Tuomet, greičiausiai, daugeliui kyla klausimas, kodėl savo kokybę nenusileidžiantis, o kai kuriais atvejais net ir ja žinomus prekės ženklus lenkiantis produktas kainuoja pigiau? A. Čepulis turi paaiškinimą.

„Gaminant tokius produktus yra sutaupoma, pavyzdžiui, pakuotės dizainui. Kitu atveju – taupomi logistikos kaštai, nes sutrumpėja pristatymo grandinė. Taip pat nenaudojami pinigai gamintojo reklamoms. Negano to, savo prekės ženklo turėjimas didina prekybos centro išskirtinumą, leidžia užsitarnauti lojalius pirkėjus. Visą tai sudėjus, galima pasiūlyti kokybišką prekę už mažesnę kainą“, – teigia viena pašnekovių.

Tuo metu tinklaraštininkė Kristina Pišniukaitė-Šimkienė, visiems puikiai žinoma kaip „Ant medinės lentelės“, sako, kad kaip vartotoja ir pirkėja, nesižvalganti į produktų pakuočių spalvinę gamą, tačiau besivadovaujanti viena paprasta taisykle – skaityti etiketę.

„Renkantis produktą, man svarbiausia yra ne jo pavadinimas ar prekės ženklas, o sudėtis, skonio savybės ir adekvati kaina. Man visiškai nesvarbu, kaip atrodo produkto pakuotė, todėl jei perskaičius etiketę nusprendžiu, kad šis produktas yra kokybiškas bei man tinkamas, drąsiai renkuosi ir privačius prekės ženklus“, – sako viena garsiausių maisto tinklaraštininkių Lietuvoje.

Daugiau informacijos apie privačius prekės ženklus galite sužinoti peržiūrėję vaizdo reportažą.