Ši iniciatyva vyksta jau nebe pirmus metus, su tuo tikrai labai sveikinu. Bet, jeigu vyksta nebe pirmus metus, vadinasi, problematika egzistuoja. Ar galėtumėte nušviesti, kokios tos pagrindinės problemos, kurios liečia tiek ir mus, perkančius klastotes, tiek ir verslus?

– Iš tikrųjų problema vis dar egzistuoja, kampaniją vykdome ne pirmus metus ir ji sulaukia didelio susidomėjimo. Bet, kaip matote, mes vis dar čia, mes vis dar su ta pačia žinute – „Renkuosi, kas tikra“. Anksčiau žinutė buvo „Rinkis, kas tikra“, šiuo atveju bandėme paimti šiek tiek asmeniškesnį kampą, kad aš renkuosi, kas tikra, o ką renkiesi tu.

O problema iš tikrųjų yra didelė, nors ir apklausų duomenys rodo, kad apie 70 proc. visuomenės žmonių žino, kas yra intelektinė nuosavybė ir kad ją vertėtų saugoti, vis dėlto apie trečdalis visuomenės yra susidūrę su klastotėmis arba netgi vykdė tokią veiklą.

Kalbant apie muitinę, ten labiausiai atsispindi, kiek tų klastočių randama ir užfiksuojama. Kiek jau buvo fiksuota šiemet?

– Šiemet, per pirmus tris ketvirčius, jau yra sulaikyta 243 tūkst. klastočių ir didžioji dalis yra gaunamos prekės paštu iš tokių valstybių kaip Kinija, Turkija, Honkongas, o prekės yra pačios įvairiausios: drabužiai, avalynė, kosmetika, maisto produktai, net žaislai.

Gal būtų galima išskirti, kokiose prekių grupėse pastebima daugiausia klastočių?

– Vis dėlto daugiausia turbūt vyrauja drabužių ir avalynės sektoriuose.

Klastotės

Čia turbūt reikėtų įsivertinti ne tik grėsmes, susijusias su ekonomika, bet ir su sveikata. Perkame vaikams žaislus labai viliojančiomis nuolaidomis ir pan. Ką tokiais atvejais turėtume žinoti, ko vartotojai neįvertina?

– Neįvertiname rizikų sveikatai, nes, pavyzdžiui, kalbant apie žaislus, jie gali būti padengti įvairiomis cheminėmis medžiagomis, kurios nėra draugiškos mūsų organizmui, o, žinome, vaikų nesukontroliuosime, jie gali žaislą ir į burną įsikišti. Tad iš tikrųjų apie tokius dalykus reikėtų pagalvoti.

Taip pat reikėtų pagalvoti ir perkant padirbtus maisto produktus, gėrimus ar kosmetiką, nes gali būti įvairių neigiamų reakcijų organizmui, alerginių reakcijų, tam tikrų odos sudirginimų, o, tarkime, jeigu alkoholyje yra metanolio, jis netgi gali sukelti apakimą.

Oho, vadinasi, kartais tos rizikos yra net labai baisios ir mes jų nežinome. Na, dabar jau žinosime. Ačiū jums už tai. Keliaukime toliau. Kodėl ši kampanija svarbi prieš šventes, kodėl dabar panorote taip aktyviai komunikuoti?

– Nes mūsų žinutė ir yra, kad skatiname visuomenę rinktis, kas tikra ne tik prieš šventes, bet ir visus metus. O šis laikotarpis, manau, visi sutiksime, yra chaotiškas. Dalis žmonių įsisukę į darbus, nespėja nupirkti dovanų, paskutinę minutę lekia, griebia, kas po ranka, gaudo visas akcijas, nes akcijų yra labai daug, ir nesusimąsto, kad galbūt reikėtų sustoti ir pagalvoti: ką aš renkuosi, ką perku, iš kokių subjektų aš perku.

Tokios kampanijos vyksta ne pirmus metus, bet gal galima čia pastebėti ir teigiamą jų poveikį? Ar jūs patys pastebite, ar einame gera linkme?

– Iš tikrųjų nevertiname šito dalyko, dar metų nelyginame, galbūt jau būtų gera mintis ir palyginti.

Vita Kascėnė

Tikrai norėtųsi žinoti, kur link einame, ar į blogesnę pusę, nes vis dėlto vartojimas, atrodytų, didėja, o gal yra ir teigiamų pokyčių, postūmių tam tikrose vietose.

Dar labai įdomu, kad jūsų kampanijos pagrindiniai personažai yra charizmatiškos kengūros. Kaip jie skleidžia tas žinutes?

– Iš tikrųjų ne veltui šiandien vilkiu oranžinį džemperį, nes mūsų visos kampanijos pagrindiniai personažai yra kengūriukai, labai išskirtinės spalvos, labai išskirtiniai gyvūnai, unikalūs savo ir fiziologija, ir išvaizda.

Tokiu būdu bandome pritraukti visuomenės dėmesį, nes pagrindinės žinutės yra dvi. Viena yra visuomenei, dovanojimo žinutė, – kad dovanokime tai, kas tikra. Kita yra verslui – kad parduokime savo turtą sąžiningai ir dirbkime sąžiningai.

Kalbant apie verslą, jeigu visai šviežia idėja, sukūrė kažkokį unikalų produktą, kaip reikėtų apsaugoti savo intelektinę nuosavybę?

– Pirmiausia, jos niekam – nei kaimynui, nei draugui, nei socialiniuose tinkluose – reikėtų neatskleisti. Reikėtų laikytis konfidencialumo, pirmiausia apsirašyti, pasižiūrėti, ką aš turiu įsivertinti. Geriausia dar kreiptis į profesionalius atstovus, pavyzdžiui, patentinius patikėtinius, ir tuomet parengti paraišką, paduoti arba Valstybiniam patentų biurui, arba tiesiai, pavyzdžiui, Europos patentų tarnybai.

O kur kreiptis, jeigu pastebima kokių padirbinių?

– Jeigu jau pastebima, kad yra didelė tikimybė, jog tai yra neteisėta veikla, reikėtų kreiptis į policiją.

Kokių tikslų šį kartą turi pati kampanija, ką sau esate užsibrėžę šiemet?

– Šiemet ir esame užsibrėžę nešti tą žinutę, kad žmonės rinktųsi, kas tikra, ir tai rinktųsi visus metus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją