51 metų B. Cassinas, vadovaujantis JAV įmonei „Experian Plc.“, padėjo transformuoti savo bendrovę iš kredito įmonės į platesnio formato - duomenų bei programavimo -verslovę. Iš pradžių pagrindinis įmonės uždavinys buvo prižiūrėti didžiulius asmeninių kredito istorijų duomenų rinkinius, bet dabar jos augimą daugiausia nulemia tokia veikla kaip didžiųjų bendrovių konsultavimas, kaip pasipelnyti iš savo turimos informacijos apie klientus ir tiekimo grandines ir kartu išvengti privatumo skandalų.
Vykstant prekių ženklo „Coca Cola“ reklaminei kampanijai „Share a Coke“, gėrimų gamintoja kreipėsi į „Experian“ padėti jai atsirinkti populiariausius vardus tarp tikėtinų gazuoto gėrimo mėgėjų Jungtinėje Karalystėje, ir atspausdino juos įprastoje legendinio ženklo vietoje.
B. Cassino bendrovė sudarė sąrašą, išnagrinėjusi 19-29 metų amžiaus gyventojų grupę, įskaitant lytį ir etninę kilmę. „Iš tiesų, pasitelkus technologijas, duomenis ir programinę įrangą mūsų galimybės yra dar platesnės“, - per interviu „Experian“ būstinėje Londone sakė B. Cassinas, Dubline gimęs buvęs „Greenhill&Co.“ bankininkas.
„Coke“ personalizuotų buteliukų kampanija, kuri vykdoma daugiau nei 100 šalių, padėjo įmonei padidinti savo rinkos dalį. Tarp kitų pagrindinių „Experian“ klientų yra tokios stambaus kapitalo finansinės institucijos kaip Ispanijos „Banco Santander SA“ ir „Fannie Mae“, taip pat komunalinių paslaugų ir mobiliųjų telefonų įmonės, sakė B. Cassinas. Jo bendrovė žvalgosi ir į mažesnes įmones, kaip į savo artimiausią taikinį.
Akcijų vertės šuolis
Įmonės istorijos ištakos siejamos su korporacija „TRW inc.“, buvusiu JAV technologijų konglomeratu, ir „Great Universal Stores“, senosios mokyklos britų mažmeninės prekybos imperija, kuriai kitados priklausė „Burberry“ prekės ženklas ir kuri 2006 metais atsikratė „Experian“.
B. Cassino strategija paskatino įmonės akcijų augimą, nepaisant tvyrančio netikrumo dėl „Brexit“ ir pingančių daugumos „FTSE 100“ įmonių akcijoms: „Experian“ akcijų vertė nuo 2015 metų šoktelėjo beveik dvigubai, tuo tarpu britų bazinis indeksas beveik nepakilo. Lapkritį Experian“ paskelbė, kad jos pajamos per fiskalinių metų pirmąjį pusmetį pakilo 7 proc. iki 2,4 mlrd. dolerių, tam daugiausia įtakos turėjo sprendimas parduoti savo analizės įrankius bei programą bendrovėms.
Lygiai taip kaip „Amazon.com“ naudoja klientų duomenis, kad galėtų rekomenduoti papildomus produktus, taip ir kitos įmonės gali panaudoti savo duomenis, kad galėtų priimti augimą skatinančius informacija paremtus sprendimus, sakė jis. „Jeigu turite vis daugiau ir daugiau duomenų, dar nereiškia, kad tai jums bus naudinga ir padės, nebent gerai žinote, ką su jais daryti, kaip juos panaudoti“, - sakė B. Cassinas.
Pernai „Experian“ pristatė „Asscend“ duomenų platformą, kuri, pasitelkdama mašininį mokymąsi ir dirbtinį intelektą, padeda bendrovėms prognozuoti klientų elgesį. Dar viena priemonė, „PowerCurve“, prognozuoja, ar vienoks ar kitoks subjektas bus linkęs priimti naują produktą, taip pat leidžia bendrovėms išnagrinėti, kaip gali pasikeisti klientų finansinės aplinkybės.
„Experian“ taip pat padeda apsisaugoti nuo „tapatybės vagystės“, ir vis dar vykdo savo pagrindinį kreditų vertinimo verslą. Ji taip pat dirba su „Amazon“ „Alexa“ platforma, siekdama išžvalgyti naujas technologijas, tokias kaip balso atpažinimo sistema, naudojama vertinant kreditus, teigė B. Cassinas.
Vienas iš neigiamų stambios duomenų bendrovės aspektų šiais laikais yra privatumo skandalų rizika, pavyzdžiui, tokio masto skandalo, į kurį buvo įsivėlusi „Facebook Inc.“. Be to, pasitaiko įsilaužimo atvejų bankuose, kuriuos aptarnauja „Experian“; panašaus pobūdžio skandalas smogė ir vienai iš jos konkurenčių, „Equifax Inc.“, kurio metu pusės JAV gyventojų neskelbtinai asmeninei informacijai iškilo grėsmė.
„JPMorgan Chase & Co.“ analitiko Alexanderio Meeso nuomone, grėsmė iškilusi ir pačiai „Experian“. Analitikas atkreipia dėmesį į tokias pagrindines „Experian“ rizikas kaip jos kompiuterinių sistemų spragos ir griežtesnis kredito tikrintojų reguliavimas.
B. Cassino teigimu, „Equifax“ įsilaužimo incidentas pabrėžė informacinių technologijų saugumo svarbą, ir dabar „Experian“ kasmet investuoja dešimtis milijonų JAV dolerių į šią sferą. Ir vis dėlto ši problema gali niekada nebūti ligi galo išspręsta, atsižvelgus į tai, kad nuolat atsiranda pažeidžiamų sričių.
Bendrovė jau dabar laikosi per 1000 taisyklių, susijusių su duomenų tikslumu ir skleidimu, ir neatmetama galimybė, kad ateityje laukia dar kruopštesnis stebėjimas ir reguliavimas, sakė jis. ‚Jau nebereikia niekam aiškinti, kiek tai svarbu“, - sakė B. Cassinas.