Anot I. Šimonytės, orlaivių ir laivų sektoriai, veikiantys globaliai, reikalaus tvarumo tikslų derinimo su už ES ribų esančiomis valstybėms.
„Baigiama formuoti Europos Komisija. Prasideda naujas sprendimų ciklas. Jau netrukus visos valstybės narės pradės diskusiją apie tą., kaip mūsų transporto vizija atitiks klimato kaitos veiksnius“, – atidarydama Transporto inovacijų forumą teigė I. Šimonytė.
„Aršiausios diskusijos bus orlaivių ir laivų sektoriuje. Tai globalūs sektoriai, veikiantys už Europos ribų. Tad tik viską suderinus platesniu, nei Europos lygiu bus galima kalbėti apie išties tvarų transporto sistemos vystymą“, – tvirtino ji.
Taip pat, anot premjerės, prasideda naujas ciklas ne tik sprendžiant dėl transporto sektoriaus tvarumo, bet ir kuo greičiau prisitaikant prie naujų technologijų.
„Praėjęs penkmetis į transporto sektorių įtraukė žaliąją ir skaitmeninę darbotvarkes, naujus standartus, solidarumą su Ukraina. O ateinantys 5 metai reikš susitelkimą į naujų technologijų, tokių kaip dirbtinis intelektas, įtraukimo klausimus“, – sakė ministrė pirmininkė.
„Nuolat pabrėžiamas būtent laiko veiksnys. Žinoma, efektyvumo reikalaus ir atitikimas tvarumo reikalavimai“, – pridūrė ji.
Skuodis: greitėjančios inovacijos reiškia, kad laimi sparčiau prisitaikantys
Tuo metu susisiekimo ministras Marius Skuodis pastebi, kad rinka šiuo metu veikiama vis spartėjančių inovacijų ir poreikio jas pritaikyti. Kaip tvirtina ministras, keičiasi konkurencijos dėsniai – spartesnės, o ne didesnės bendrovės įgauna pranašumą.
„Šiandieną grįžau iš Ženevos susitikimo apie Europos konkurencingumą. Diskusijos, kurios vyksta globaliu mastu ir su didžiausiais verslais yra apie tai, kad pokyčių tempas ne tik nelėtėja, o tik greitėja. Dirbtinis intelektas yra tema, kur diskutuojama daug. Kvantiniai kompiuteriai, atrodo iš kosmoso srities, bet jie jau yra. Pokyčių tempas yra toks didelis, kad laimėtojas pasiims viską“, – forumo metu teigė M. Skuodis.
„Jeigu šiandieną esi konkurencingas kažkurioje srityje, tai nereiškia, kad po kelių metų toks išliksi“, – pabrėžė jis.
Ministras paminėjo, kad susitikimo Ženevoje metu buvo keltas ES konkurencingumo klausimas ir kaip Europa atsilieka. Visgi, jo nuomone, bent Lietuvoje bendrovės greitai prisitaiko prie sparčių inovacijų ir sukuria joms rinką.
„Šiame kontekste yra daug diskusijų apie Europos konkurencingumą. Ir visada yra standartas pagal vieną ar kitą rodiklį atsiliekame konkurencingumu“, – sakė jis.
„Bet žiūrint į Lietuvą, tai mes turime Europos lygio kompanijas susisiekimo srityje. Jos jau dabar naudojasi dirbtiniu intelektu, jos kuria paklausą inovacijoms. Tai jeigu kompanija gali vienu mostu nusipirkti 600 elektrinių vilkių, tai rodo pažangios paklausos būvimą“, – vertino ministras.
Spalio 9 ir 10 d. Vilniuje vyksta didžiausias Baltijos šalių transporto ir logistikos renginys – Transporto inovacijų forumas. Susisiekimo ministerijos ir Transporto inovacijų asociacijos iniciatyva organizuojame šeštajame tarptautiniame forume šiemet dėmesys skiriamas verslo atsparumui ir kariniam mobilumui.
Verslo atsparumo ir karo logistikos temas analizuos tarptautiniai transporto ir logistikos sektoriaus ekspertai iš Tarptautinės kelių transporto sąjungos, Europos Komisijos Mobilumo ir transporto generalinio direktorato, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Prekybos direktorato, Europos inovacijų ir technologijų instituto.
Taip pat bus įteikti ir tradiciniai „Žaliojo susisiekimo apdovanojimai“, kuriais siekiama įvertinti Lietuvoje kuriamus tvarius transporto sprendinius.