„Nusiunčiau savivaldybės darbuotojams savo įžvalgas ir komentarus – jokios reakcijos. Rašėme ir skundus – rezultatas tas pats“, – taip „Kas vyksta Kaune“ redakcijai tvirtina dešimtys pašnekovų.

Derina padarę darbus?

Nemaža dalis oficialių skundų, pasiekiančių Kauno miesto savivaldybės transporto ar saugaus eismo specialistus, yra susiję su gatvių siaurinimu.

„Pokyčiai Kaune su mumis nėra derinami. Kartais atrodo, jog spręsdami, kur ir kaip „perbraižyti“ gatves, ekspertai pamiršta, jog jais važiuoja troleibusai bei autobusai“, – pastebi UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis.

Anot jo, į viešojo transporto vairuotojus vienijančios įstaigos raštus miesto valdžia nereaguoja arba jiems nepritaria.

„Siūlėme bent vieną mūsų atstovą įtraukti į saugaus eismo komisiją, bet mums buvo paaiškinti, jog joje narių ir taip per daug“, – pasakoja B. Bučelis.

Nauji Kauno autobusai

Ilgametis autobuso vairuotojas Dainius Kizis pastebi, jog esamiems savivaldybės specialistams kompetencijų dažnai pritrūksta. Jį nustebino įkalnės nuo Raudondvario plento iki Romainių gatvės, pramintos „Regitros“ kalnu, remontas.

„Tik jį bebaigdami darbus vykdę kelininkai ir savivaldos atstovai bandė išsiaiškinti, ar autobusas įkalnėje galės išsisukti. Susitikimo, kuriame dalyvavau ir aš, metu paaiškėjo, jog tai, nekirtus ištisinės eismo juostos, yra neįmanoma. Kas buvo po to? Visi pagūščiojo ir išsiskyrstė. Kodėl problema kilo? Nes įkalnėje gatvė buvo susiaurinta, iš anksto neišsiaiškinta dėl autobusų judėjimo galimybių“, – mintimis dalinasi D. Kizis.

Kaltina vairuotojus

Kad miesto gatvių siaurinimas virsta rimta problema, kalba ir kiti viešojo transporto vairuotojai.

„Mes ne kartą miesto valdžią informavome, jog nepaaiškinami, beprasmiai sprendimai sukels nemalonias, o gal net skaudžias pasėkmes – spūstys, eismo įvykiai, vėlavimai. Tai jau prasidėjo ir dėl visko esame kaltinami mes“, – pasakoja autobuso vairuotoja Erika.

Problematiškas vietas ji vardina Kęstučio, Nemuno gatves, Dainų slėnio prieigas, A. Kriščiukaičio sankryžą.

„Ir jų vis daugėja. Padėtis keliuose pradėjo prastatėti prieš kelis metus. Spūstimis Kaunas ėmė lenkti kitus miestus. Bet gal tai dirbtinis būdas parodyti, kokia laikinoji sostinė yra aktyvi, versli, patraukli?“, – sako pašnekovė.

Ji atkreipė dėmesį į tai, kad dėl siauresnių gatvių transportas kai kur prasilenkia beveik liesdamasis veidrodėliais.

„Nemuno gatvėje, esant įvykiui, dvi transporto priemonės neprasilenktų, nes paliktoji viena juosta iš šonų yra labai suspausta. Apie tai, kad joje gali nutikti skaudžių dalykų, esame ne kartą savivaldybės valdžią informavę“, – sako B. Bučelis.

Jo teigimu, pastaraisiais metais priimti nauji Kauno eismo reguliavimo sprendimai tapo viena iš priežasčių, kodėl mieste formuojasi spūstys.

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad dar šį trečiadienį rašėme apie sustojusį viešojo transporto eismą Nemuno gatvėje. Tuo metu buvo skelbta, jog eismas stojo transporto gedimo, tačiau vėliau paaiškėjo, jog toje vietoje įvyko avarija – važiuodamas autobusas kliudė šalimais stovėjusios mašinos dureles.

Transportas vėluoja

B. Bučelis atkreipė dėmesį į tai, kad, dėl nelogiškų sprendimų, daugėja eismo įvykių, kurių padariniai vis siaurėjančiose miesto gatvėse turi neigiamos įtakos visai sistemai.

Kaune pradėjo kursuoti hibridinis autobusas

„Viena iš pasekmių yra ir viešojo transporto vėlavimas. Žmonės pyksta, nes jiems ne tik tenka laukti, bet ir naujus bilietus pirkti. Pagal tvarką – talonėlis kelioms transporto priemonėms galioja, jei jomis pasinaudojama per pusvalandį. Bet dėl vėlavimų kauniečiams vis rečiau tenka pasinaudoti šia paslauga ir viešojo transporto populiarumas tik dar labiau menksta“, – akcentuoja B. Bučelis.

Problemų nemato

Kauno miesto savivaldybės atstovai atsakymus dėl esamos situacijos miesto gatvėse „Kas vyksta Kaune“ redakcijai parengė per savaitę.

Komentuoja Kauno savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis:

„Visi darbai Romainių gatvėje ir įkalnėje atlikti pagal projektą. Gatvių plotis atitinka visus reikalavimus. Įkalnėje yra greičio ribojimai, todėl laikantis Kelių eismo taisyklių čia problemų nekyla. Be to, Romainių įkalnėje įrengėme patogų taką, kurio iki darbų pradžios nebuvo“.

Komentuoja Kauno savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius:

„Transporto ir eismo organizavimo skyrius reaguoja į visus kauniečių pastebėjimus ir, jeigu yra galimybė, imasi vienų ar kitų sprendimų“.