Vokietijos krovinių gabenimo ir logistikos asociacija yra paskaičiavusi, kad daugiausia mokesčiai padidės „Euro VI“ standarto, daugiau nei 18 tonų sveriančioms ir bent 5 ašių transporto priemonėms.
Joms už vieną kilometrą gali tekti mokėti net 80 proc. brangiau. Nuo dabar apytiksliai mokamo 0,19 iki 0,35 euro už kilometrą.
Tuo metu „Euro V“ standarto transporto priemonėms, kurios sveria daugiau nei 18 tonų ir turi bent 5 ašis, už vieną kilometrą teks sumokėti beveik 70 proc., o „Euro IV“ – kiek daugiau nei 60 proc. brangiau nei iki šiol.
Pasak „Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, į Vokietiją nuolat vyksta gabendamos krovinius klientams viena didžiausių dalių Lietuvoje registruotų sunkiasvorių transporto priemonių. Tad šioje Europos šalyje pakilus kelių mokesčiams, mūsų šalies vežėjams teks skubiai ieškotis būdų, kaip pabrangimą kompensuotis.
„Geriausias būdas kompensuoti didesnes vežėjų išlaidas užsienio šalyse būtų didesnis dėmesys problemų sprendimui, kurias turime savo šalyje. Juk dėl jų vežėjai irgi dažnai patiria nuostolių. Jei norime išvengti stagnacijos, turime spręsti nelegalios vilkikų vairuotojų nuomos problemą, persvarstyti šiuo metu taikomas kvotas vairuotojams iš trečiųjų šalių ar koeficiento sistemą, kuri išskirtinai transporto sektoriuje ženkliai augina MMA.
Tik tokiu atveju našta Lietuvos vežėjams bus mažesnė ir mokesčių augimas užsienio šalyse mums nebus toks reikšmingas“, – teigia Z. Buivydas
Kelių mokestį didinanti Vokietija atkreipia dėmesį, kad dujomis varomoms transporto priemonėms iki gruodžio 31 d. bus taikoma mokesčių lengvata.
Taip pat rekomenduoja „Euro VI“ standarto transporto priemonių, pirmą kartą įregistruotų po 2019 m. liepos mėn., savininkams, kuo skubiau pasitikrinti, ar jų transporto priemonė gali būti priskirta taupesnei CO2 emisijos klasei. O jeigu taip yra, nedelsiant ją prie tokios klasės įregistruoti.