Išsirinkite norimus parduoti produktus

Rasti pelningą produktą ar jų kategoriją – didelis iššūkis, su kuriuo susitvarkyti turi kiekvienas el. parduotuvę atidarantis verslininkas. Atrasti pelningus produktus yra įmanoma, nepriklausomai nuo to, ar prekes gaminate, ar perparduodate, tačiau ieškant paklausiausių produktų, patartina atsižvelgti į kelias strategijas.

Pirmasis iš prekiavimo būdų yra intuityviausias. Galite pasikliauti savo asmenine aistra bei pardavinėti jūsų tikslus ir asmenybę labiausiai atliepiančias prekes. Antras prekės paieškos būdas – akylai sekti el. prekybos tendencijas ir jomis pasinaudoti anksčiau, nei tai padarys konkurentai. Trečia, surasti pakankamai mažą, bet glaudžią vartotojų nišą, kuri entuziastingai žiūri į konkrečią produktų grupę. Tai reiškia, kad siūlysite plačiajai visuomenei mažiau aktualias prekes bei visą savo dėmesį sutelksite į konkrečią žmonių grupę, pavyzdžiui, riedlentininkus arba gėlininkus. Tokiu būdu pasiūlysite išskirtinai jų poreikius atliepiančius produktus bei auginsite glaudų santykį su mažesne vartotojų grupe. Žinoma, tai tik kelios iš produktų ieškojimo strategijų, kurios praktikoje dažniausiai yra derinamos tarpusavyje.

Be to, ieškant prekės kategorijos, svarbu atkreipti dėmesį į galimą produkto pelningumą. Jei norite, kad niša būtų pelninga ir investicijos atsipirktų, turite atkreipti dėmesį į prekės gaminimo sąnaudas ir tiekimo išlaidas. Taip pat vertėtų įsitikinti, kad pasirinkę konkretų produktą turėsite reikiamų išteklių, reikalingų prekei sandėliuoti ar išsiųsti klientams. Galiausiai, savo numatomą produktą naudinga iš pradžių išbandyti socialiniuose tinkluose ar būtent socialinio tinklo „Facebook“ prekyvietėje – taip gana greitai ir minimaliomis sąnaudomis paaiškės, kokį susidomėjimą sukelia konkretus produktas.

Išsigryninkite tikslinę auditoriją

Tikslinė auditorija – tai žmonių grupė, kurią norite paskatinti nusipirkti jūsų produktą. Pradedant el. komercijos verslą, svarbu suvokti potencialių klientų auditoriją, kadangi tai padeda pritraukti ir surasti naujų klientų. Vertėtų atkreipti dėmesį į vartotojų demografinius rodiklius: jų amžių, lytį ar profesiją, geografinę padėtį. Taip pat patartina apsvarstyti, kokie potencialių klientų psichologiniai požymiai, pavyzdžiui, jų interesai, gyvenimo tikslai ar palaikomas gyvenimo būdas paskatintų nusipirkti jūsų parduodamą produktą. Taigi, sudarykite potencialaus pirkėjo asmenybės paveikslą ir įtraukite jį į savo verslo planą – šis žingsnis pravers kuriant svetainės funkcionalumą, dizainą ir rinkodaros kampanijas.

Sukurkite prekių ženklą

Kai jau žinote, ką norite parduoti, patartina pradėti galvoti apie prekių ženklo kūrimą bei verslo pavadinimą, pagrindinį logotipą. Vienas iš paprasčiausių būdų išsirinkti įmonės pavadinimą – nueiti į populiariausius domenų vardų registratorius Lietuvos arba viso pasaulio rinkose bei ieškoti laisvų domenų. Šį veiksmą patartina atlikti pirmiausia, kadangi idealiu atveju domeno pavadinimas turėtų atitikti ir jūsų įmonės pavadinimą. Jei verslo pavadinimo idėja neateina akimirksniu arba vis dar nesate užtikrinti savo pasirinkimu – pasitikrinti galite išbandę vieną iš nemokamų domeno vardo generatorių.

Kalbant apie logotipo kūrybą, patartina susirasti jau išbandytą ir vartotojų pripažintą kūrimo būdą. Vienas pavyzdžių – „Canva“ sprendimas, kuriame rasite daugybę nemokamų ir lengvai pritaikomų logotipų šablonų. Jei grafinis dizainas nėra jūsų stiprioji sritis, visuomet galite pasisamdyti kūrėją, kuris tai padarys už jus specializuotose dizaino platformose, pavyzdžiui, „Fiverr“ ar „99Designs“.

Pasirinkite el. prekybos platformą

El. prekybos platforma – tai vieta, kurioje kursite ir valdysite savo internetinę parduotuvę. Pradedantys verslininkai šiandien gali rinktis iš daugybės populiarumo jau sulaukusių el. prekybos platformų, pavyzdžiui, „Shopify“, „Squarespace“ ar „Square“. Verta atminti, jog kiekviena platforma turi unikalų funkcijų rinkinį, kuris lemia paslaugos kainą bei vartojimo patogumą. Tad visi, svarstantys apie tinkamiausią platformą, turėtų išsigryninti atitinkamos platformos privalumus.

Specialistų sutinkama, jog „Shopify“ yra viena iš geriausių el. prekybos platformų „dropshipping“ tipo parduotuvei kurti. Šio sprendimo planai prasideda nuo 24 eurų per mėnesį, tačiau pradedantieji gali džiaugtis trijų mėnesių paslaugomis vos už 1 eurą. O „Squarespace“ labiausiai patiks tiems, kurie ieško unikalių parduotuvės dizaino sprendimų bei siekia sukurti patrauklią internetinę parduotuvę su integruotais rinkodaros įrankiais. Pastarojo sprendimo kaina prasideda nuo 16 JAV dolerių per mėnesį. El. prekybos platforma „Square“ patrauks tuos, kurie tik žengia pirmuosius žingsnius el. komercijos rinkoje. Nors šios platformos funkcionalumas yra kiek mažesnis, palyginti su konkurentais, tačiau joje rasite nemokamus naudojimosi planus, tad pirmąją parduotuvę atsidarysite be jokių papildomų išlaidų.

Nustatykite prekių kainą ir apibūdinkite produktus

Produktų kaina leidžia klientams nustatyti parduodamo produkto vertę bei apmąstyti, ar verta pasinaudoti jūsų paslaugomis. Atminkite, kad į galutinę prekės kainą turėtumėte įtraukti ne tik produkto gamybos arba įsigijimo išlaidas ir siekiamą pelną, bet ir verslo, siuntimo mokesčius, savo laiko sąnaudas bei kitas pridėtines išlaidas, pavyzdžiui, sandėlio nuomą ar samdomų darbuotojų atlyginimus.

Su kainodara susiję ir produktų aprašymai, apibūdinantys konkrečią prekę. Aprašant savo parduodamą produktą, nereikia būti profesionaliu tekstų rašytoju, tačiau patartina atminti kelis rašymo principus. Iš anksto apmąstykite, ką turi žinoti jūsų klientas, kad jumis pasitikėtų ir drąsiai pirktų jūsų produktą. Pabrėžkite paskatas potencialiems klientams, kurios paryškintų jūsų el. parduotuvės privalumus. Galbūt siūlote dosnias grąžinimo sąlygas, nemokamą pristatymą arba jūsų gaminiai yra pagaminti vien tik iš ekologiškų medžiagų? Pabaigai, pasistenkite numatyti galimus klausimus ar prieštaravimus bei iš anksto į juos atsakykite. Jei manote, kad gali kilti neaiškumų dėl dydžio – greta pateikite produktų dydžių lenteles, o parduodami maisto produktus – iš anksto informuokite apie galimus alergenus.

Išskyrus kertinius el. parduotuvės kūrimo principus, belieka pažymėti, kodėl svarbu laiku įvertinti el. komercijos teikiamus privalumus. Šiandien vartotojai kaip niekada anksčiau vertina patogumą, o laikai, kai klientai dėl vienintelės prekės vyko į fizines parduotuves, – jau praeityje. Pirkėjai vertina galimybę apsipirkti iš savo namų bei džiaugiasi šiuolaikiškomis pristatymo galimybėmis, todėl el. komercija yra priimtiniausias sprendimas tiek vartotojams, tiek ir modernioms prekyvietėms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją