Kas tai lėmė ir ar galime tikėtis palankių vartotojui kainų korekcijų? Dalis automobilių remonto kainų kilimo susijusi su verslo aplinka: palūkanomis ar tiekimo sutrikimais. Tačiau į akis krinta ir vienas mažiau įprastas įtariamasis – komfortas. Bet apie viską nuo pradžių.
Kaip jau minėjau, dalis priežasčių susijusios su mums visiems gerai pažįstamais veiksniais, tokiais kaip pandemijos laikotarpiu sutrūkinėjusios tiekimo grandinės. Mūsų partnerių, autoserviso „Moller auto“, duomenys rodo, jog ryškiausio kainų kilimo metu, 2021–2023 metais, atsarginių dalių kainos didėjo po 10–15 proc. kasmet. Šiuo metu kainos stabilizuojasi ir jų augimas grįžta į lygį, vyravusį prieš pandemiją. Palūkanų normų didinimas, taip pat lėmęs paskolas turinčių verslų poreikį kelti įkainius, panašu, ilgainiui taip pat nusistovės. Tačiau lieka mano minėtasis komfortas.
Automobilių ir mūsų lūkesčių transformacija
Nuo maždaug 2015 metų automobilių rinka išgyveno smarkią transformaciją: sparčiai daugėjo grynųjų elektromobilių bei hibridų, be to, į visus automobilius pradėtas diegti platus spektras naujausių technologijų. Pavyzdžiui, ne taip seniai automobilio žibintas kainavo 200 eurų. Dabar LED žibintas su lazeriniu moduliu, pritemstantis, kad neakintų priešais atvažiuojančio vairuotojo, bei taupantis energiją, gali kainuoti ir 5 tūkst. eurų.
Be to, gamintojai daug investuoja į didesnį saugumą užtikrinančias sistemas: galinio vaizdo kameras, daviklius ir kitas, kurios padeda išvengti autoįvykių ar užtikrina jų mažesnes pasekmes. Pavyzdžiui, nuo 2018 metų visuose Europos Sąjungoje parduodamuose automobiliuose privalo būti sumontuota „eCall“ sistema, nelaimės atveju iškviečianti pagalbą.
Atitinkamai keičiasi ir mūsų lūkesčiai automobiliui: norime, kad jis būtų komfortabilus, intuityvus, sąveikautų su mūsų turimais išmaniaisiais prietaisais.
Akivaizdu, jog į gatves vis dažniau išrieda technologiškai išmanesni automobiliai. Tačiau kelionės ne visada būna sėkmingos: transporto priemonės patenka į avarijas, jas nuniokoja žmonės ar stichijos. Brangias detales vis dažniau tenka ne remontuoti, o keisti naujomis.
Gamintojai, savo ruožtu, ir toliau stengsis atitikti augančius vartotojų lūkesčius: diegs naujausias technologijas, sieks ambicingų tvarumo tikslų, reikalaujančių mažinti taršą.
Taigi, automobilis nebėra tai, kas buvo prieš dešimtmetį – panašiai, kaip ir mūsų mobilieji telefonai ar namų apyvokos prietaisai. Pasauliui tampant vis išmanesniam, daugiau mokėsime už intuityvumą, saugumą ir, taip – už savo komfortą.