puliariausias visų laikų „Subaru“ modelis „Forester“ – iš viso pasaulyje kelių kartų automobilių jau nupirkta daugiau kaip 4 mln. – 2022 metus pasiekė su nedideliais atnaujinimas. Priminsiu, kad pastaroji, penktoji karta debiutavo 2018 metais ir mūsų rinkoje yra siūloma išskirtinai tik su hibridiniais „E-Boxer“ motorais, o modelio iki atnaujinimo apžvalgą rasite čia.
Tad jokių benzininių turbovariantų ar juolab šešių cilindrų opozicinių motorų kaip JAV rinkoje Europos salonuose nėra siūloma. Ir dar jis turi vienintelę transmisiją – bepakopį variatorių „Lineartronic“. Kaip sufleruoja pavadinimas, tolygiam sukimo momento perdavimui.
Bet tikrai ne azartiškam – nors svirtelėmis prie vairo galima imituoti pavarų perjungimą, užsiėmimas tai beviltiškas, o ir dinamika visai nešiuolaikiška – su vieninteliu 150 AG motoru gana sunkus „Forester“ iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 11,8 sekundes.
Žinoma, šitas matavimas „iki šimto“ nelabai aktualus, nes realybėje bent jau pajudant dinamika atrodo nebloga – hibridinė sistema su papildomu elektros varikliu padeda žvaliai pajudėti ir netgi kažkiek leidžia važiuoti vien tik elektra.
Gamintojas sako, kad hibridinė sistema padeda taupyti degalus, bet tai taip pat labai sąlyginai. Kad ir kaip bandžiau pasiekti mažesnes degalų sąnaudas, jos sunkiai nukrito iki mažesnių nei 8 l/100 km, beveik visą laiką važiuojant tik užmiestyje.
Tad sąnaudas ir dinamiką galima įvardinti kaip trūkumus, taip pat prie jų pridėčiau ir gana archajišką painaus valdymo informacinę-multimedijos sistemą – trys skirtingi ekranai, valdymas skirtingose vietose, tad reikia įprasti kur ir ką spausti.
Tačiau toliau – geros žinios. Salonas ir erdvus, ir patogus keliauti su šeima, o siauri priekiniai statramsčiai padidina matomumą ir patogų manevravimą. Didelė bagažinė talpina iki 1800 litrų. Geras pravažumas – su nuolatine visų ratų pavara ir skirtingais važiavimo režimais nuvažiuosite ten, kur kitais lengvaisiais automobiliais tą daryti būtų neprotinga.
Be to, atliepdamas pavadinimui, jis puikiai ir komfortiškai važiuoja neasfaltuotais keliais, o tolygiai veikianti „Lineartronic“ transmisija (čia jau pavadinimas taip pat atitinka veikimą) labai sklandžiai perduoda į ratus siunčiamą sukimo momentą. O ir pakaba džiugina komfortiškomis važiavimo savybėmis duobėtu ir šaknimis išraižytu keliu. Ir šiaip „Subaru“ dėl žemo opozicinio variklio svorio centro yra puikiai valdomas – iki smagumo jam trūksta tik energingesnio variklio.
Dar jis – ir vienas saugiausių automobilių kelyje. Patiko kaip veikia „Eyesight“ sistema – korektiškai palaiko tiek važiavimą juostos viduriu, neįkyriai koreguoja vairo pasukimus, visada žinai, kad perspės ir, jei reikės, pati stabdys prieš netikėtą kliūtį, įskaitant ir dviratininkus su pėsčiaisiais, taip pat praneš apie pavojų važiuojant atbulomis.
O dar salono kamera stebi vairuotoją – pagal veidą atpažinusi žmogų, ji ne tik suderins veidrodėlius ir sėdynės padėtį (kartu parinkdama ir norimą salono temperatūra), bet ir perspės jei žvilgsnis nukryps nuo kelio – saugumas pirmiausia!
Žinoma, viską sudėlioja kaina – kainuodamas nuo 35 400 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma – nuo 554 eurų), jis tik 2000 eurų pigesnis nei labiau universalesnis, visapusiškesnis ir labiau prestižinis „Outback“. Tiesa, pastarasis siūlomas su 2,5 l motoru, tad jei ir bus parduodamas su hibridine „e-Boxer“ pavara kaip „Forester“, kainuos tik dar brangiau.
Daugiau apie atnaujintą „Subaru Forester“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.