„Delfi“ skaitytojai, paklausti, kada ruošiasi švenčių laikotarpiui, atsakė skirtingai. Vieni tam ruošiasi dar lapkričio mėnesį, kiti apsiperka likus dviem savaitėms iki Kūčių.
„Perkame dovanas ir ruošiamės šventėms lapkričio pabaigoje, gruodžio pradžioje“, – komentavo skaitytojas Mindaugas.
„Pradedu planuoti pirkinius ir dovanas dviem savaitėms likus iki Kūčių, neskubėdama perku viską pagal sąrašą, dovanas, maisto pirkinius“, – kalbėjo skaitytoja Audronė, pasakodama apie trijų šeimos narių pasiruošimą šventėms.
Įtemptas laikotarpis parduotuvėms
Šis laikotarpis įtemptas ne tik pirkėjams, bet ir patiems prekybos centrams, pasak „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovės Gabrielės Šerėnienės, prekybos centras Kalėdoms ruošiasi visus metus.
„Pasiruošimas Kalėdoms „Rimi“ prekybos tinkle vyksta visus metus – vos pasibaigus vienam žiemos sezonui pradedame ruoštis kitam, kad mūsų pirkėjams galėtume laiku pasiūlyti visas prekes, kurios jiems bus reikalingos prieš šventes. Jau nuo spalio mėn. parduotuvių lentynose palaipsniui atsiranda kalėdinės prekės, na, o lapkritis yra tikrai intensyvaus dovanų ir kitų svarbių detalių pirkimo metas.
Žinoma, pats pagrindinis apsipirkimas vyksta jau gruodį, kai mūsų pirkėjai planuoja ir pamažu pradeda ruoštis šventinių patiekalų gamybai. Paskutinės savaitės prieš Kūčias ir Kalėdas mūsų kolektyvui yra išties labai intensyvios, tad į parduotuves padėti kolegoms pasitelkiamos netgi biuro darbuotojų pajėgos“, – komentavo G. Šerėnienė.
Išskyrė mėsos, žuvies produktus bei mandarinus
Pasak „Delfi“ skaitytojų, savo šventiniam biudžetui jie dažniausiai skiria 300 – 400 eurų, ypatingai tai priklauso nuo šeimos narių skaičiaus. Pasak skaitytojo Mindaugo, dviejų asmenų šeimai viskam užtenka apytiksliai 300 eurų, o trijų asmenų Audronės šeimai reikia 350 – 400 eurų.
Kaip pabrėžė skaitytojai, daugiausiai išlaidų buvo skirta maistui. Ypatingai išsiskyrė mėsos ir žuvies produktai bei alkoholiniai gėrimai. Pasak „Rimi Lietuva“ atstovės, patiekalų bei produktų pasirinkimą lemia Kūčių bei Kalėdų tradiciniai patiekalai, kurių ingredientai diktuoja perkamų produktų pasirinkimą. Taip pat tarp perkamiausių prekių išskyrė ir mandarinus.
„Kūčių ir Kalėdų patiekalai – viena stipriausių tradicijų mūsų šalyje, kurios laikosi dauguma mūsų pirkėjų ir tai akivaizdžiai turi įtakos jų pasirinkimams, renkantis maisto produktus šventiniam stalui. Tarp pačių populiariausių prekių gruodžio mėnesį visada būna įvairios daržovės, žuvys ir gaminiai iš jų, riešutai, grybai, produktai, reikalingi kepiniams – tai, kas vėliau tampa ingredientais tradiciniams šeimos receptams.
Kalėdos daugelyje namų neapsieina be paukštienos ir mėsos patiekalų, tad jiems dėmesio per šventinį apsipirkimą irgi tenka daug, kaip ir paruoštiems saldumynams, kurių „Rimi“ šefai ir mūsų partneriai tiekėjai siūlo išties daug. Taip pat vertėtų atskirai paminėti mandarinus – jie itin populiarūs prieš visas žiemos šventes, tad to paties tikimės ir šiais metais“.
Vartotojų įpročiai priklauso nuo sergamumo situacijos
Parduotuves neabejotinai paveikė ir epidemiologinė situacija. Verslai ėmė riboti pirkėjų srautus, pirkėjai ėmė daugiau naudotis prekių pristatymo paslaugomis. Kadangi pirkėjų srautai šventinėmis dienomis ypatingai intensyvėja, kai kuriems tenka saugotis ir rinktis saugesnius apsipirkimo būdus.
„Dovanas ir maistą perkame daugiau internetu, nes taip saugiau ir galima išvengti ilgų eilių“, – pasakoja „Delfi“ skaitytojas Mindaugas.
„Mūsų apsipirkimo įpročiams pandemija neturėjo įtakos, visada stengėmės išvengti didelių eilių, todėl apsiperkame tada, kai parduotuvėje būna mažiausios eilės, taip kartu apsisaugojame nuo didelio srauto žmonių“, – dalinosi Audronė.
G. Šerėnienė visgi pastebėjo, kad vartotojų įpročiai stipriai priklauso nuo pandeminės situacijos. Pasak jos, esant prastiems epidemiologiniams rodikliams, pirkėjai linkę lankytis parduotuvėse rečiau.
„Pastebime, kad vartotojų įpročiai labai stipriai priklauso nuo besikeičiančios sergamumo situacijos – jai prastėjant žmonės stengiasi parduotuvėse lankytis rečiau, apsipirkti didesniais kiekiais ir didesnėmis pakuotėmis, kad maisto produktus galima būtų patogiai naudoti ilgesnį laiką. Tokia tendencija buvo akivaizdi praėjusią žiemą.
Tačiau šiltuoju sezonu stebėjome situacijos pasikeitimą – pirkėjai vėl noriau pirkosi mažesniais kiekiais ir dažniau. Kaip bus šiuo šaltuoju sezonu – parodys laikas. Vis dėlto, numatome, kad, greičiausiai, pirkėjai stengsis labai saugotis, pirks kiek rečiau ir didesniais kiekiais, stengsis ilgai nebūti uždarose erdvėse, kad galėtų išsaugoti sveikatą ir kartu su savo artimaisiais sėsti prie visų taip laukiamos šventės bendro stalo“.