Tikina saldainius pirkusi prieš porą dienų

„Vos nulupusi popieriuką pamačiau kažką išlindus. Tai buvo kirmėlė – negalėjau patikėti tuo, ką matau. Kol susizgribau nufilmuoti, kirmėlė jau buvo kone visa išlindusi iš saldainio“, – pasakoja moteris, kaip sako, prieš svečius pasijutusi ne itin smagiai.

Editos teigimu, saldainiai vos prieš porą dienų buvo pirkti vienoje iš Tauragėje esančių „Maximos“ parduotuvių – didesnėje. Moteris pirkusi pusę kilogramo sveriamų saldainių. Parnešus jie buvo supilti į vazelę.

Filmuota medžiaga, kurioje matyti iš saldainio besiraitanti kirmėlė, ir savo komentaru moteris pasidalijo socialiniuose tinkluose. Komentare ji taip pat pažymėjo saldainių gamintoją „Pergalė“ bei parduotuvių tinklą, kuriame teigia įsigijusi saldainius. Moteris sako ir atskirai kreipusis į šias įmones – nusiuntusi filmuotą medžiagą su klausimu „ar čia viskas normalu?“.


Nei čekio, nei banko išrašo neturėjo

„Prekybos tinklo atstovai manęs pasiteiravo, ar turiu pirkimo kvitą. Atsakiau, kad jei būčiau išsaugojusi pirkimo čekį, pati jau būčiau jį nunešusi į parduotuvę. Tada prašė, jei mokėjau kortele, atsiųsti banko išrašą, tačiau aš mokėjau grynais. Prašė atsiminti datą, valandą, ką dar tuo metu pirkau, tačiau nei aš čekių kolekcionuoju, nei atsimenu, ką kada pirkau“, - tikina moteris.

Prekybininkai teiravosi ir apie saldainių galiojimo laiką, tačiau, moters supratimu, jį galima rasti tik prekybos vietoje, kur parduodami sveriami saldainiai. Ant paties saldainio ar maišelio, į kurį jie sudėti, tokia informacija nenurodoma. Edita sako tikinti, kad patys prekybininkai kreipia dėmesį į tai, kokio galiojimo produktus dedantys į lentynas.

Tuo bendravimas su prekybos tinklu ir baigęsis. Pašnekovė neslepia apmaudo, kad prekybos tinklo atstovai jos net neatsiprašė. Tik pranešė, kad prekybos vietoje būsiąs atliktas patikrinimas. Neseniai parduotuvėje apsilankiusi Edita sako jau tų saldainių neberadusi – jų prekyboje nebelikę.

Pasidalijo panašiais atvejais

Kitokia patirtis, kaip pasakoja tauragiškė, buvusi su saldainių gamintojais: „Vilniaus pergalė“ iškart sureagavo į mano kreipimąsi. Manęs iškart atsiprašė, papasakojo apie gamybos patalpose vykdomą dezinfekciją ir pan. ir tikino, kad gaminiai čia negali būti užkrečiami. Paprašė parduotuvės adreso – taip pat ketino atlikti patikrą. O už sukeltą nemalonią situaciją paprašė kontaktų – ketino įteikti dovanėlę.“

Pasiteiravus, ar moteris nesikreipė į Vartotojų teisių tarnybą, Edita S. atsakė nenorinti gaišti laiko: „Man būtų užtekę pardavėjo atsiprašymo. Nei man pinigų reikia, nei ten kažkokia kosminė suma buvo.“

Socialiniame tinkle pasidalintas Editos postas sulaukė nemenkos reakcijos. Žmonės dalijosi patirtimis neva nesąs tai pirmas kartas, kai prekybos vietose pirktuose saldainiuose, arbatos pakelyje aptinkamos kirmėlės. Svarstoma, kad maisto produktai gali būti laikomi netinkamomis sąlygomis.

Gamintojo ir pardavėjo komentarai

Pakomentuoti situaciją paprašiau ir saldainių „Veliuona“ gamintojo – bendrovės „Vilniaus pergalė“ ir prekybos tinklo „Maxima“.

Komentuoja prekybos tinklo „Maxima“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė Julija Vasiljevienė

„Labai apgailestaujame dėl šios nemalonios situacijos.
Maisto saugos ir kokybės užtikrinimas mums yra vienas svarbiausių veiklos prioritetų, todėl nuolatos yra vykdoma kokybės kontrolė, kurios metu yra tikrinami maisto produktų galiojimo terminai, laikymo sąlygos bei atsekamumas. Visada dėmesingai peržiūrime maisto produktus, o pastebėjus, kad jie neatitinka kokybės reikalavimų, nedelsiant išimame iš prekybos.

Socialiniuose tinkluose pastebėję šį atvejį patys proaktyviai kreipėmės į pirkėją, prašydami detalesnės informacijos, kad galėtume pradėti papildomą kokybės kontrolės patikrinimą.

Pirkimo kvito pirkėja neturėjo išsaugojusi, o papildomos informacijos – apytikslės pirkimo datos ir laiko, išleistos sumos ar ir kartu pirktų kitų prekių – negalėjo įvardyti. Gavę informacijos tik apie parduotuvę, kur galimai buvo pirkti saldainiai, nedelsiant buvo atliktas patikrinimas – jokių kokybinių pažeidimų neaptikta.

Didelį dėmesį skiriame, kad užtikrintume aukštą prekių kokybę ir esame labai dėkingi klientams, kurie pastebėję kokybinius pažeidimus, informuoja mus tiesiogiai. Tai leidžia iškart operatyviai imtis atitinkamų veiksmų. Klientai gali skambinti nemokama informacine linija 8800 200 50, rašyti el. paštu klientai@maxima.lt ar tiesiog kreiptis į mūsų parduotuvių administraciją.

Įsigijus nekokybišką gaminį ir pateikus pirkimo kvitą ar kitą papildomą informaciją, kuri patvirtintų pirkimo faktą, visada klientams yra grąžinami pinigai.“

AB „Vilniaus pergalė“ marketingo vadovas Justas Razmus

„Pirmiausia, norime užtikrinti, kad AB „Vilniaus pergalėje“ laikomasi maisto kokybės ir saugos standartų reikalavimų kiekviename gamybos etape, pradedant nuo žaliavų sandėliavimo iki produkcijos atkrovimo klientams, todėl visi mūsų gaminami produktai yra saugūs ir kokybiški bei atitinka mūsų klientų lūkesčius. Įmonėje veikia griežta kenkėjų kontrolės programa, prižiūrima profesionalios kenkėjų kontrolę atliekančios įmonės. Periodiškai atliekame fabriko dezinsekciją, kad nebūtų galimybės veistis kenkėjams. Gamybos patalpose ir sandėliuose įrengta gera ventiliacija, užtikrinama švara, patalpos nuolat valomos, kenkėjams naikinti įrengiamos gaudyklės, skraidantiems vabzdžiams – specialūs šviestuvai. Žaliavos perkamos tik iš patikrintų ir patikimų tiekėjų.

Visgi, prie visų pastangų, jei pagaminti maisto produktai nėra laikomi tinkamomis sąlygomis, jie gali pritraukti parazitus. Pirkėjos pateiktoje nuotraukoje matome kenkėjų lervas, panašu, kad maistinės kandies, o jos paplitę praktiškai visur – dažno iš mūsų namuose. Tai ir yra svarbiausia suprasti – parazitas saldainyje „apsigyvena“ būtent dėl netinkamų laikymo sąlygų, su produkto galiojimo terminu ši situacija nėra susijusi.

Geriausia ką galite padaryti šioje situacijoje, yra padėti gamintojui atsekti kuriame tiekimo grandies etape laikymo sąlygos nebuvo tinkamos. Todėl kiekvieną kartą prašome to paties – pranešti mums saldainių pagaminimo ir galiojimo datą, tikslią gaminio pirkimo vietą ir laiką (galbūt išsaugojote čekį), ar nusipirktą gaminį laikėte namuose, ar iškart po pirkimo vartojote. Pagal produkto galiojimo datą mes galime atsekti visą saldainių gamybos ciklą, patikrinti pavyzdžius bei gamybos ir technologinius parametrus, kokybės ir saugos įrašus, o taip pat nustatyti kada galėjo įvykti produkto užkrėtimas ir patikrinti parduotuvėje esančius kitus saldainius.

Įmonės vardu nuoširdžiai apgailestaujame dėl šio įvykio ir nemalonių išgyvenimų. Suprantame pirkėjos nusivylimą dėl šio įvykio, tačiau užtikriname, kad AB “Vilniaus pergalė“ negamina saldainių su kenkėjais.“

Jei atsakymas netenkina, galima kreiptis toliau

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba teigia, kad vartotojas, įsigijęs nekokybišką produktą (kol nesibaigė jo tinkamumo vartoti terminas), visų pirma turėtų kreiptis į prekybos vietą bei pardavėjui pateikti maisto produktą ir nurodyti priežastį (produkto trūkumą ar kitą priežastį), dėl kurios įsigytas maisto produktas jo netenkina.

Vartotojo prašymas gali būti teikiamas žodžiu arba raštu. Pateikdamas prašymą dėl maisto produkto keitimo ar grąžinimo, vartotojas taip pat turi pateikti kasos aparato kvitą ar pirkimo–pardavimo kvitą. Jeigu vartotojas nepateikia maisto produkto įsigijimą patvirtinančio dokumento, produktas keičiamas arba vykdomi kiti prašyme nurodyti vartotojo reikalavimai tik pardavėjui sutikus.

Pasak valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos, verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.

Jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas netenkina vartotojo reikalavimo, jį tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)