I dalį galite skaityti čia: delfi.lt/a/120043377.
„Aston Martin“ pelenės istorijos pabaiga
Praėjusį sezoną staigiai ir netikėtai įvykęs „Aston Martin“ šūvis į peletono viršų (iškovoti aštuoni podiumai) taip pat greitai ir baigėsi. Nors prieš šį sezoną komandos vadovas Mike’as Krackas teigė, jog britų komanda pasimokė iš sunkumų, kilusių 2023 metų sezone su bolidų tobulinimu, vis dėlto tai neįvyko.
Jau pirmuose sezono etapuose išryškėjo problemos su naujuoju „Aston Martin“ bolidu – nors kvalifikacijoje jis buvo greitas ir galėjo kovoti dėl aukščiausių vietų, lenktynėse greitas padangų dėvėjimasis ir sukibimo trūkumas lėmė, jog britų komanda buvo tik penkta greičiausia iš visų, nusileisdama „Red Bull“, „McLaren“, „Ferrari“ bei „Mercedes“ ekipoms.
Šį sezoną ekipai toliau, kaip ir 2023 metais, nesiseka pristatyti efektyvių ir veiksmingų bolido patobulinimų. Nors „Aston Martin“ šį sezoną pristatė jų daugiausiai iš visų komandų, nė vienas iš jų nepriartino ekipos prie keturių greičiausių komandų – priešingai, minėti patobulinimai buvo būtini siekiant išsaugoti penktą vietą nuo vis greitėjančių „RB“ bei „Haas“ ekipų.
Atsižvelgiant į nuviliančius rezultatus ir neveikiančius bolido atnaujinimus, šį sezoną užimti aukštesnę vietą nei penktą „Aston Martin“ greičiausiai nebepavyks. Siekiant nekartoti šio sezono klaidų ir grįžti į kovą dėl aukščiausių pozicijų, komandos savininkas Lawrence’as Strollas aktyviai stiprina komandos gretas:
Ekipa pasirašė sutartį su buvusiu „Ferrari“ komandos aerodinamikos vadovu Enrico Cardile, kuris nuo 2025 metų taps komandos vyriausiu techniniu pareigūnu (angl. Chief Technical Officer);
Prie ekipos kaip „Aston Martin“ generalinis direktorius prisijungė Andy Cowellas, buvęs „Mercedes“ variklio departamento vadovas, atsakingas už 2014 metų Vokietijos komandos dominavusio galios agregato sukūrimą.
Galiausiai, remianis Italijos žiniasklaida, rugsėjo mėnesį turėtų būti oficialiai paskelbta apie „Aston Martin“ susitarimą su „Red Bull“ palikusiu Adrianu Newey.
„Aston Martin“ su „Honda“ taip pat intensyviai siekia nuo 2026 metų į savo gretas prisivilioti triskart pasaulio čempioną M. Verstappeną.
Apklausa: ar, Jūsų manymu, „Aston Martin“ šį sezoną iškovos bent vieną podiumą?
Vidinės dramos peletono pabaigoje
Keturioms greičiausioms komandoms dažniausiai lenktynėse kovojant dėl 1–8 vietų, likusios šešios ekipos ir dvyliką pilotų varžosi dėl paskutinių dviejų pozicijų, kuriose skiriami taškai.
Milžiniška konkurencija lemia, jog peletono pabaigoje esančios komandos („Alpine“, „Williams“ bei „Kick Sauber“) šį sezoną F-1 sirgalius labiau domina savo veikla už trasos ribų, nei pačioje trasoje.
„Alpine“. Komanda po tragiškos šio sezono pradžios nusprendė į ekipą susigrąžinti legendinį Flavio Briatore – buvusį komandos vadovą, kuris buvo pašalintas iš F-1 po 2008 metų Singapūro GP skandalo, kai Nelsonui Piquet jaunesniajam liepė tyčia sudaužyti bolidą trasoje.