specialieji ugdymosi poreikiai

12 straipsnių

prof. habil. dr. Vilija Targamadzė

Vis dažniau kalbama apie įtraukųjį ugdymą mokykloje. Tik ryškėja skirtingi jo supratimai – vieni mano, kad tai specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų integracija į ugdymo(si) procesą, kiti vadovaujasi Švietimo įstatyme pateikta įtraukiojo ugdymo samprata: „įtrauktis – švietimo sistema sudaro s...

Modesta Petrauskaitė, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos narė, LSDP narė

Tėvai nesuprato, kodėl jų vaikui nesiseka mokykloje, tad nuolatos vadindavo tinginiu. Gerai besimokanti paauglė buvo palikta antrus metus – lietuvių kalbos mokytoja be pasigailėjimo jai rašydavo blogiausius pažymius. Kita mergaitė, grįžusi į namus, savo mamai parodė į skutus suplėšytą diktantą – buv...

Eglė Kuktienė

Rudenį Lietuvoje įsigalios įtraukiojo ugdymo modelis, pagal kurį švietimo įstaigos privalės priimti specialiųjų poreikių turinčius vaikus. Kai kurios mokyklos atvirai sako, kad įtraukusis ugdymas joms tampa nepakeliama našta, tačiau ką daryti tėvams, kurie nori, kad jų vaikas galėtų augti ir mokytis...

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Nuo 2024 m. visose Lietuvos visose mokyklose ir darželiuose bus taikomas įtraukties švietime principas. Mokiniai, nepriklausomai nuo jų gebėjimų ar specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), turės galimybę rinktis ir mokytis bet kurioje bendrojo ugdymo įstaigose kartu su savo bendraamžiais ir gauti poreik...

Parengė Toma Miknevičienė

Iki 2024 m. įsigaliosiančių Švietimo įstatymo pakeitimų, numatančių šalies ugdymo įstaigose įtvirtinti įtraukties principus, kad specialiųjų poreikių turintys vaikai kartu su tipinės raidos bendraamžiais sėkmingai mokytųsi bendrojo ugdymo įstaigose, liko visai nedaug, tad apie daugelį tėvų gąsdinanč...