Taip neužilgo tais pačiais 2022 metais dienos šviesą išvydo tikras šedevras – „Perlė“, kuris savo kokybe ne tik pranoko ir taip puikų originalą, bet dar ir padovanojo mums vieną ryškiausių XXI amžiaus siaubo žanro antagonistų.

Bet tęsinio ir kartu trilogijos finalo reikėjo šiek tiek palaukti, nes režisierius nusprendė pakoreguoti scenarijų. Tad praėjus dviems metams, „Iks“ trilogija galiausiai priėjo prie savo kulminacijos su intriguojančiai karštu siaubo trileriu „MaXXXine“.

Apie ką mes čia…

Tapusi itin populiaria devintojo dešimtmečio suaugusiems skirtų filmų žvaigžde, Maxine nusprendžia atverti sau naujus horizontus ir tapti Holivudo aktore. Ir viskas kaip ir būtų gerai, bet Los Andžele pradeda siautėti paslaptingasis serijinis žudikas pravarde „nakties persekiotojas“, kuris gali pakenkti Maxine siekti karjeros aukštumų. Nenorėdama, kad per jį būtų atskleista jos kruvina praeitis, Maxine privalo pati smogti žudikui.

Kūrinio turinys

Iš karto atsakysiu į svarbiausią klausimą prieš pradedant aptarinėti „MaXXXine“ – ar reikia būti mačiusiam prieš tai pasirodžiusias dalis? Deja, bet taip. Ir nors „Perlė“ tapo visos šios trilogijos priešistore, ji puikiausiai papildo filmą „Iks“, kuris savo ruožtu yra itin svarbiu pamatu „MaXXXine“ istorijai. Todėl raginu prieš šios naujos juostos peržiūrą įvertinti paminėtas dalis, nes tik tada pilnavertiškai suprasite režisieriaus Ti Westo idėją.

Tačiau, visgi mane finalinė dalis šiek tiek nuvylė, o tiksliau, lūkesčiai jai buvo visiškai kitokie nei tikėjausi, atsižvelgęs į intriguojančiai atrodantį anonsą. Aišku, tikėjausi daugiau istorijos apie žymųjį Los Andželo gatvių siaubą „nakties persekiotoją“ Edgarą Ramirezą, apie kurį buvo išleistas ne vienas dokumentinis filmas, o nuo jo šiame filme liko tik mažytis pėdsakas su keliais paminėjimais bei žiauriai nukankintomis aukomis priešaky. Žinau, kad kam nors tokia informacija bus lygi „spoileriui“ , bet ne, tai nėra joks siužeto atskleidimas, o tiesiog perspėjimas apie tai, ko nereikėtų tikėtis.

Tiesa, atmetus šį faktą, filmas leidžia mums atsidurti išties spalvinguose ir nemažai nuodėmių turinčiuose kino užkulisiuose bei pamatyti pornografijos bei Holivudo industrijos skirtumus bei panašumus pradedant nuo visokiausių seksistinių aspektų ir užbaigiant socialinio pobūdžio temomis kaip priekabiavimas, rasizmas, homofobija. O taip, Ti Westas čia nesismulkina ir rodo viską iš išties atviros bei gana nepatogios daugeliui perspektyvos.

Smagu dar ir tai, jog pagaliau buvo užbaigta Maxine istorija ir jos galutinis atsiskleidimas pavyko ir nepavyko. Bet čia jau reikėtų grįžti prie ankstesnių dalių, kuriose jos portretas svyravo tarp antagonistės ir antiherojės, o čia buvo nuspręsta parodyti viską iš gana kitokios pozicijos. Jau nekalbant apie jos istorijos pabaigą, kuri... Na, kuri man pasirodė per daug naivi ir pernelyg romantizuota dėl tam tikrų siužetinių niuansų. Užtat antraplaniai personažai suteikė šiam filmui gana solidų dramaturginį pamatą dėka savo išties įsimintinų epizodų ir aišku iš jų spinduliuojančios charizmos.

Kalbant apie siaubą, jo yra ir jis aišku pateiktas per psichologinę prizmę, o ir žiaurių makabriškai atrodančių akimirkų irgi filme pilna, todėl jį laisvai galima pavadinti „skerdynių“ atstovu kaip ir prieš tai buvusias dvi dalis.

Todėl raginu įvertinti šį finalą, kuris gal ir nėra toks iškilus kaip „Iks“ ar „Perlė“, bet kuris visai įdomiu būdu uždaro šią nuostabią Ti Westo sugalvotą siaubo trilogiją.

Techninė juostos pusė

Didžiausiu šios juostos koziriu be smurto proveržio tampa tiesiog fenomenaliai atkurtas 80-ųjų laikotarpis JAV dėka fantastiškų dekoracijų, grimo, kostiumų ir aišku rodomam laikotarpiui būdingos muzikos. O taip, filme skamba tokie hitai kaip ZZ Top „Gimme All Your Lovin’“, Ratt „I’m Insane“, Justas Priest „Prisoner of Your Eyes“, New Order „Shellshock“ ar Kim Carnes „Bette Davis Eyes“, be kurių juostos atmosfera nebūtų tokia ypatinga. Operatoriaus darbas, vaizdo montažas ir aišku produkcijos dizainas be priekaištų.

Aktorių kolektyvinis darbas

Be jokių abejonių, Mia Goth su šia trilogija ne tik įrodė, jog yra nuostabiai talentinga aktorė, bet dar ir tikra pastarųjų kelerių metų „riksmo karalienė“ siaubo žanre. Ir finaliniame Ti Westo trilogijos akorde, jos vaidyba pasiekė naujas aukštumas.

Filme taip pat savo pasirodymais mane pradžiugino Kevinas Baconas, Giancarlo’as Esposito’as, Michelle Monaghan, Bobby’is Cannavale’is, Elizabeth Debicki, Simonas Prastas ir Lily Collins.

Verdiktas

„MaXXXine“ – spalvingas, įdomiai pornografinio bei holivudinio verslo užkulisius atidengiantis ir makabriškumo nestokojantis genialios Ti Westo sukurtos trilogijos finalinis akordas, kurio didžiausiais privalumais tampa ne pati įtempta istorija, o jos vizuali forma ir aktorės Mia Goth fantastiškas pasirodymas pagrindiniame vaidmenyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją