Šiais metais „Pigu“ ir istorinė Suomijos įmonė „Hobby Hall Group OÜ“ paskelbė apie susijungimą, kurio metu į vieną grupę sujungė pagrindinius prekybos centrus internete Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Jungtinė grupė tapo didžiausiu e. prekybos žaidėja Baltijos šalyse ir atveria Lietuvos prekybininkams Suomijos rinką, rašoma pranešime spaudai.
Suomija lietuviams įdomi dėl mokių pirkėjų, panašaus mentaliteto ir pomėgio gamtai bei natūralumui.
Istorinis partneris
Naujausias „Pigu“ partneris nuo 1962 m. veikianti Suomijos bendrovė „Hobby Hall Group“. Jau 21 metus bendrovė vykdo internetinę prekybą, nors savo veiklą pradėjo kaip užsakymų paštu – namų apyvokos, laisvalaikio prekių ir treniruoklių, – pardavėja. Bendrovė matė visą nuotolinės prekybos raidą.
Šiandien „Hobby Hall“ užima antrą vietą pagal spontaninį žinomumą Suomijos elektroninės prekybos rinkoje, o pagal pardavimus patenka tarp TOP3 Suomijos ne maisto prekių interneto pardavėjų.
Skaičiuojama, kad kone 30 procentų pirkimų Suomijoje sudaro pirkimai iš užsienio elektroninių parduotuvių.
„Mes visada norėjome būti savo pirkėjų namuose. Mes pažįstame savo pirkėją, su juo bendraujame ir atvežame jam tai, ko jam labiausiai reikia“, – sako „Hobby Hall Group“ generalinis direktorius Janne Sorakivi.
2017 metais legendinės bendrovės vairą perėmęs J. Sorakivi prekybos srityje dirba jau daugiau kaip 20 metų, 10 iš jų praleido dirbdamas „Kesko-Senukai“, taigi jis gali palyginti ne tik suomių, bet ir kitų Baltijos valstybių, įskaitant ir lietuvių skonius.
Pasak J. Sorakivi, pandemija Suomijai padovanojo didžiausią iššūkį – masinį prekybos internetu spurtą. „Google“ paskaičiavimais, pernai Suomija buvo penktoji pasaulyje šalyje pagal pardavimų augimą. Šiandien Suomijos metinė interneto prekybos apimtis siekia 3 mlrd. eurų, ir kaip 5,5 milijonų gyventojų turinčiai šaliai tai yra puikus rezultatas.
Žemiau esančiame interviu – „Hobby Hall“ generalinis direktorius dalinasi patarimais, kurie gali būti naudingi ir keliaujant į Suomiją, ir rengiantis ten prekiauti savo gaminiais.
– Ką suomių pirkėjai dažniausiai užsisako internetu?
– E. prekybą Suomijoje galima skirstyti į laikotarpius iki pandemijos ir po. Prieš pandemiją karaliavo mada ir aksesuarai, elektronikos, grožio ir sveikatos priemonės. Antroje vietoje – knygos, muzika, sporto ir laisvalaikio prekės. Trečioje – žaislai, namų ir sodo prekės, namų gražinimo reikmenys.
Popandeminis laikotarpis parodė, kuo suomiai išsiskyrė iš Šiaurės šalių. Nors pirmoje vietoje tebekaraliauja elektronikos, grožio ir sveikatos priemonės, antroje atsidūrė žaislai ir namų gražinimo priemonės. Užsidarius sienoms, suomiai puolė gražintis savo namų ir žaisti su vaikais, galima būtų taip pajuokauti. Iš kitos pusės mados ir aksesuarų tendencija grįžta.
– Kokie suomių pirkimo įpročiai?
– Na, visų pirma, suomiai labai mėgsta išpardavimus – Šv. Kalėdų laikotarpiu, kuris prasideda nuo Juodojo penktadienio savaitgalio. Mūsų pirkėjai – jaunos šeimos, dirbantys vyrai ir moterys, specialistai ir profesionalai, laukia nuolaidų sezono ir planuojasi savo pirkinius jau rudenį. Pastarieji metai parodė, kad vis didesnę mūsų klientų dalį sudaro 45-65 metų amžiaus žmonės. Panašu, kad jie atsisako įprasto būdo užsisakinėti prekes paštu iš katalogo, ir ima vis labiau atrasti interneto prekybos privalumus.
Suomiams labai svarbi vidurvasario šventė, vasarnamis, simbolizuojantis atostogas – tuomet auga laisvalaikio, sodo, daržo, namų apyvokos reikmenų, dekoracijų prekių pardavimai. Žiemos sezonas mažiau aktyvus, bet tuomet stiprėja elektroninės įrangos pirkimai. Nuo šv. Velykų pardavimų ratas užsisuka iš naujo.
– Kuo, Jūsų manymu, skiriasi Lietuvos ir Suomijos rinkos?
– Suomija yra brandi rinka su vienu iš aukščiausių pragyvenimo lygiu pasaulyje, taip pat ir mokesčiais. „Hobby Hall“ veikia nuo 1962-ųjų metų, taigi visas verslas, klientų aptarnavimas, technologijos, visa tai veikė nenutrūkstamai. Matyt, dėl to suomiai šiandien dažniau renkasi „premium“ segmento prekes nei likusi Europos dalis. Kai kurios prekės, kurios Lietuvoje suvokiamos kaip „vidutinė kokybė“, vargu ar būtų įdomios Suomijoje. Konkurencija pas mus taip pat didelė.
Suomių skonis iš esmės toks pat kaip ir daugelio skandinavų – balta ir pilka – dažniausios namų spalvos, medis mums patinka ir namuose, ir pirtyse. Įvairūs ąžuolo atspalviai taip pat labai mėgstami. Kartais pagalvoju, kad iš lietuviškos medienos surinktas „pirties kubilas“ galėtų būti kam nors proga pabandyti prekiauti. Suomijoje elektroninėse parduotuvėse pirkti modernes „pasidaryk pats“ tipo pirtis jau tampa madinga.
– Kokių stereotipų apie suomius reikėtų vengti?
– Veltui yra įsišaknijęs įvaizdis, kad suomiai vakarėlių liūtai, iš tiesų tai yra rami ir nuoširdi tauta. Jaunoji karta apskritai alkoholio vartoja retai. Suomijoje išmaniųjų telefonų ir vasarnamių skaičius vienam žmogui ir ūkiui yra didžiausias pasaulyje. Tai liudija, kad esame technologijas vartojantys ir turtingi šiaurės europiečiai, kurie mėgsta kokybę. Ieškodami kokybės apie 30 proc. suomių perka prekes iš užsienio interneto parduotuvių, kai tuo tarpu Švedijoje tokių – vos 15 procentų. Taigi esame aktyvūs ir smalsūs. Įdomus faktas, kad keletą kartų Suomija buvo išrinkta laimingiausia šalis pasaulyje, matyt, dėl to, kad keliame aukštą pragyvenimo standartą ir mokame pasijuokti ir iš savęs.
– Kokį patarimą duotumėte lietuviams, kurie ketina prekiauti Suomijoje?
– Suomija Baltijos ir Europos šalių gamintojams sukuria daug potencialo. Kartu tai yra ir vartai į kitas Šiaurės šalis: Švediją, Norvegiją, Daniją. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad mūsų produktų etiketėse privalomai informacija pateikiama suomių ir švedų kalbomis, esame dvikalbė valstybė.
Suomiai mėgsta kokybę ir nekokybišką prekę grąžina greitai. Todėl dirbant e-prekyboje, verta žinoti, kad rinka pati sprendžia, kas jai patinka, o tai matai pagal grąžinamų prekių procentą. Žinoma, yra Europos Sąjungos reikalavimai kokybei, yra Suomijos reikalavimai kokybei, bet šiuos dalykus gamintojai būna išstudijavę.
Nors suomiai jautrūs kainai, o reikalauja konkurencingos prekės, jie nesirenka pagal lietuviams įprastą kainos ir kokybės santykį. Pačia pigiausia, bet akivaizdžiai, žemesne nei vidutinės kokybės preke suomio taip pat nesuviliosi. Prabangos ir „luxury“ tipo prekių pardavimai Suomijoje yra mažesni nei Švedijoje, bet tai tik dėl gyventojų skaičiaus.
Atskiri segmentai yra užsieniečiai dirbantys Suomijoje – estai, rusai, irakiečiai, kinai, kurie sudaro atskirą, bet labai įdomų pirkėjo segmentą. Manau, kad lietuviai rastų, ką jiems pasiūlyti.
– Kokią linksmą istoriją norėtumėte papasakoti Lietuvos pirkėjams ir pardavėjams?
– Pirmąjį savo veiklos dešimtmetį „Hobby Hall“ prekiavo treniruokliais, kuriuos siųsdavo paštu savo klientams. Lietuvos gyventojai gal nelabai žino mūsų legendas, tačiau tais laikais populiariausias treniruoklis buvo „Bullworker“. Buvo laikas, kai šis treniruoklis buvo TOP1 pagal pardavimus, o „Hobby Hall“ didžiausia pasaulyje „Bullworker“ pardavėja.
Prabėgo kone pusė šimto metų, ir karantinui mus visus uždarius į namus „Hobby Hall“ vėl pastebėjo, kad treniruoklių augimas radikaliai išaugo. Tokia ta istorija – juda ratu ir įkvepia mus tobulėti.