Pokyčiai profesinėje srityje visada buvo ir bus vieni iš sudėtingiausių, todėl jiems ryžtasi ne visi. Tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė Diana Blažaitienė teigia, kad jei nusprendėte pakeisti darbo vietą, dar nepalikę dabartinės darbovietės, reikėtų įvertinti visas galimas rizikas ir tai daryti etiškai bei oriai.
Darbo metu – jokių paieškų
Kad ir kaip norėtumėte pakeisti dabartinę darbo vietą, kol dar neišėjote, tai yra jūsų svarbiausia atsakomybė ir pajamų šaltinis. Tinkamiausias laikas naujo darbo paieškoms yra prieš darbo dienos pradžią, po darbo ar per darbo pertrauką, bet tikrai ne darbo metu. Jei darbo vietoje prioritetą skirsite naujo darbo paieškoms – labai stipriai nukentės jūsų produktyvumas ir darbo kokybė.
Tam, kad darbo paieškos būtų sėkmingos, ieškokite tikslingose vietose – socialiniame tinkle „LinkedIn“, darbo paieškos portaluose ar internetinėse įmonių svetainėse. Pasirūpinkite, kad jūsų profiliai tose svetainėse būtų atnaujinti ir reprezentatyvūs.
Komunikuokite atsargiai
Jei yra galimybė, nekelkite savo gyvenimo aprašymo į darbo portalus, o patys siųskite pasirinktiems darbdaviams. Prie kontaktų nurodykite ne darbinio savo el. pašto adresą ar telefono numerį, o asmeninį. Turėkite omenyje, kad darbo portaluose daug laiko praleidžia ir dabartinės jūsų darbovietės žmogiškųjų išteklių specialistai.
Nereikėtų socialinėje erdvėje pasikeisti savo darbo statuso ar pranešti, kad laukiate pasiūlymų, nes tai irgi gali sukelti nepatogumų dabartinėje darbovietėje. Jokiais kanalais neskleiskite nepasitenkinimo dabartiniu savo darbdaviu, tai ne tik neetiška, bet ir rizikinga. Kol dar dirbate, geriau bendraukite per asmeninius savo ryšius ir venkite garsių viešų pareiškimų, nebent to specialiai siekiate, bet nepamirškite įvertinti ir galimų pasekmių.
Neapleiskite savo pareigų
Dažnai pastebima, kad naujo darbo ieškantys darbuotojai pradeda daug prasčiau dirbti, nes nebesugeba susikaupti. Dažnai nepatenkinti darbuotojai psichologiškai iš darbo išeina gerokai anksčiau nei fiziškai. Pradedama dirbti atmestinai ir vadovaujamasi požiūriu: „Man nerūpi, vis tiek greit išeisiu“, tačiau ekspertė pataria neskubėti taip nusiteikti.
„Kartais nutinka toks įdomus dalykas, kad pradėję paieškas žmonės, supranta, kad jiems visgi patinka dabartinis jų darbas. Pažvelgus iš šalies kartais yra pamatomos dar neišnaudotos galimybės. Darbo pakeitimas turi būti gerai apgalvotas sprendimas, o ne momentinis emocijų pliūpsnis. Jei vis dėlto nusprendėte išeiti iš darbo – darykite tai etiškai ir išsaugokite gerus santykius su vadovu, nes tai, kaip išeinate gali arba sugadinti, arba išlaikyti jūsų profesionalumą ir reputaciją. Jei abejojate – geriau neskubėkite“, – pataria D. Blažaitienė.
Paprašykite konfidencialumo
Kontaktuodami su įmonėmis įspėkite jas, kad nenorite, kad dabartinis jūsų darbdavys žinotų, kad ieškote naujų galimybių. Tokiu atveju jie nesikreips į jį ir neprašys rekomendacijos ar prireikus papildomos informacijos apie jus. Niekada nežinai, kokiais kanalais informacija pasiekia žmones, todėl paprašydami konfidencialumo, išvengsite nesusipratimų.
Naujo darbo paieška yra asmeninis sprendimas. Net jei pasitikite savo kolegomis, negalite kontroliuoti informacijos, kuria jie dalinasi su kitais. Geriausia, savo intencijas pasilaikyti sau, kol dar nesate užtikrinti dėl naujos darbo vietos.
Tačiau, jei vadovas to jūsų tiesiogiai paklaus – jokiu būdu nemeluokite ir paaiškinkite situaciją.
„Idealiu atveju būkite sąžiningi, pasikalbėkite su vadovu, susitarkite, per kiek laiko perduosite darbus ir praneškite, kad planuojate ieškoti darbo. Galbūt pokalbio metu rasite bendrą sprendimą ir tai padės išsaugoti gerus santykius ateityje. Blogiausias scenarijus, kai žmonės ieškodami pokyčių pradeda meluoti, kad eina pas gydytojus ar prisidengia panašiomis priežastimis, o paskui staiga praneša, kad išeina iš darbo“, – pasakoja atrankų specialistė.
Nemeluokite vadovui
Protingai planuokite susitikimus su potencialiais darbdaviais. Skirkite tam laiko ne darbo metu, o pavyzdžiui, per pietų pertrauką ar po darbo. Aiškiai komunikuokite apie savo prioritetus, planuodami darbo pokalbį. Venkite susitikimų darbo valandomis, nes taip parodysite, kad esate atsakingas ir sąžiningas darbuotojas bei gerbiate savo dabartinę darbovietę ir komandą.
„Didžiausia klaida, kurią daro darbuotojai – meluoja savo vadovams. Tai ne tik labai neetiška, bet ir pavojinga. Taip elgdamasis darbuotojas rizikuoja ne tik susigadinti savo reputaciją, bet ir netekti darbo“, – įspėja atrankų specialistė.