Laimėtojai

Maxas Verstappenas. Čempioniškas pasirodymas – taip būtų galima apibūdinti Maxo Verstappeno lenktynių savaitgalį. Iki Brazilijos GP olandas nebuvo lipęs ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio dešimtyje iš eilės lenktynių – paskutinį kartą pergalę jis šventė birželio 23 d. Ispanijos GP.

Didelių vilčių nugalėti olandui nebuvo ir prieš šį etapą, kadangi dar ketvirtadienį „Red Bull“ ekipa paskelbė, jog jo bolide bus keičiamas variklis ir jis gaus penkių startinių pozicijų baudą.

Dar sunkiau buvo įsivaizduoti jį triumfuojantį po kvalifikacijos, kuri dėl stipraus lietaus buvo perkelta iš šeštadienio į sekmadienio rytą. Antroje jos dalyje dėl „Aston Martin“ piloto Lance’o Strollo avarijos kvalifikacija buvo sustabdyta ir M. Verstappenas prarado šansą pakilti aukščiau dvyliktos vietos. Pritaikius nuobaudą paaiškėjo, jog olandas lenktynėse startuos tik iš 17-os vietos.

Visgi, nepaisant visų sunkumų, minint Brazilijos legendos Ayrtono Sennos 30-ąsias mirties metines, M. Verstappenas pademonstravo vieną įspūdingiausių pasirodymų F1 istorijoje. Lenktynėse pakilęs net šešiolika vietų į viršų, jis po daugiau nei keturių mėnesių pertraukos vėl triumfavo F1 lenktynėse.

Įspūdingai austrų ekipos pilotas atrodė nuo pirmo rato, kuriame jis sugebėjo pakilti net iki 11-os vietos, o dešimtame rate jis jau buvo 7-as. Bendrai, žvelgiant į lenktynių tempą, „Red Bull“ pilotas neturėjo lygių.

29-ame rate, lietui suintensyvėjus, dauguma priekyje lyderiavusių pilotų nusprendė sustoti ir užsidėti naujas lietui skirtas tarpines padangas. Tačiau M. Verstappenas su priekyje buvusiu „Alpine“ pilotu Estebanu Oconu liko trasoje. Laikas parodė, jog tai buvo teisingas sprendimas – greitai dėl smarkiai pablogėjusių oro sąlygų išvažiavo saugos automobilis, o 32-ame rate „Williams“ pilotui Franco Colapintui sudaužius savo bolidą – ir sustabdytos lenktynės.

Lenktynių pauzė leido olandui išsaugoti antrą vietą ir pasikeisti padangas. Galiausiai, po dar vieno saugos automobilio, 42 rate atnaujinus lenktynes, M. Verstappenas pasinaudojo atsiradusia galimybe ir aplenkęs E. Oconą išsiveržė į lyderio poziciją.

Nuo to laiko neklydęs ir tempą tik didinęs triskart pasaulio čempionas nuvažiavo greičiausią lenktynių ratą ir užtikrintai nugalėjo, pelnydamas maksimalų (26) taškų skaičių. Įsimintinas M. Verstappeno pasirodymas neabejotinai numalšino kalbas apie kovą dėl čempiono titulo – Brazilijoje jis penkiolika taškų padidino savo persvarą prieš L. Norrisą ir likus trims etapams iki sezono pabaigos minėtus sportininkus dabar jau skiria 62 taškai.

Alpine“. Brazilijoje šalia įspūdingo M. Verstappeno pasirodymo žiūrovai išvydo ir prancūzišką stebuklą. Iki etapo Brazilijoje „Alpine“ komanda šį sezoną buvo iš viso pelniusi 14 taškų – vidutiniškai po 0,7 taško per etapą – ir kovojo su „Williams“ ekipa dėl aštuntos vietos konstruktorių įskaitoje.

Tačiau tinkamai sureguliuotas bolidas, smarkus lietus bei puikūs strateginiai sprendimai lėmė, jog prancūzų komanda iš Brazilijos išvyko kaip daugiausiai taškų (!) iškovojusi komanda.

Jau šeštadienį vykusiose sprinto lenktynėse Pierre’as Gasly užėmė septintą vietą ir pelnė ekipai du taškus. Tačiau dėl smarkių liūčių į sekmadienio rytą nukeltoje kvalifikacijoje visu gražumu suspindėjo po sezono ekipą paliksiantis Estebanas Oconas. Joje be klaidų važiavęs ir lyderių nesėkmėmis pasinaudojęs 28-erių pilotas užėmė net ketvirtą vietą.

Lenktynių starte ją išlaikęs, prancūzas 27 rate aplenkė Yuki Tsunodą ir pakilo į trečią vietą, o priekyje buvusiems lenktynių lyderiams 29 rate sustojus pasikeisti padangų – ir į pirmą vietą. Nors 42 rate jis ją prarado M. Verstappenui, puikus lenktynių tempas leido prancūzui džiaugtis iškovota antra vieta ir pelnytais 18 taškų asmeninėje pilotų įskaitoje.

Šalia E. Ocono ant apdovanojimų pakylos stovėjo ir jo komandas draugas Pierre’as Gasly. Nors prancūzas startavo tik iš tryliktos pozicijos, jau pirmame rate jis sugebėjo pakilti iki devintos vietos. Užėjus smarkiam lietui P. Gasly, kaip ir jo komandos draugas, nusprendė nestoti keistis padangų, ir dėl to jis sugebėjo pakilti net iki trečios pozicijos.

Po raudonos vėliavos atnaujinus lenktynes, jis sugebėjo daugiau nei 20 ratų už savęs išlaikyti „Mercedes“ pilotą George’ą Russellą ir iškovoti penktą podiumą savo karjeroje. Tai taip pat buvo pirmasis „Alpine“ („Renault“) ekipos dvigubas podiumas nuo 2006 metų Japonijos GP, kai ekipai atstovavę Fernando Alonso ir Giancarlo Fisichella užėmė pirmą ir trečią vietas.

Minėtas puikus rezultatas leido prancūzų ekipai padaryti įspūdingą šuolį ir pakilti iš devintos į net šeštą vietą konstruktorių įskaitoje. Išlaikius minėtą vietą iki sezono pabaigos, prancūzų komanda uždirbtų papildomus 25 milijonus JAV dolerių.

Apklausa

Kuri komanda šį sezoną užims šeštą vietą konstruktorių įskaitoje?

RB“. „Alpine“ ekipai netikėtai prisijungus į kovą dėl šeštos vietos konstruktorių įskaitoje, gyvybiškai svarbius taškus Brazilijoje iškovojo ir „RB“ ekipa.

Nors sprinto lenktynės ekipai nesusiklostė, chaoso ir avarijų pažymėtoje kvalifikacijoje Yuki Tsunoda užėmė aukščiausią – trečią – startinę poziciją savo karjeroje, o Liamas Lawsonas kvalifikavosi penktoje vietoje.

Tiesa, sekmadienio lenktynėse abu ekipos pilotai buvo vieni iš tų, kurie dar iki 32 rate pasirodžiusios raudonos vėliavos nusprendė sustoti pasikeisti padangų techninio aptarnavimo zonoje. Dėl minėto sprendimo jie prarado turėtas pozicijas ir galiausiai turėjo pasitenkinti septinta ir devinta vietomis Brazilijos GP.

Nepaisant to, iškovoti aštuoni taškai leido sumažinti komandos atsilikimą nuo septintoje vietoje esančios „Haas“ iki dviejų taškų.